Meidän seurakunta

Pielisensuun seurakunta on yksi Joensuun kantakaupungin seurakunnista. Seurakuntaamme kuuluu noin 13 500 Niinivaaran, Penttilän, Karsikon, Hukanhaudan, Vehkalahden, Karhunmäen ja Multimäen asukasta. Seurakunta kasvaa uusien asuinalueiden laajenemisen tahdissa.

Seurakuntamme sydän on Niinivaaran laella kohoava kirkko, joka on otettu käyttöön 1960. Kirkon on suunnitellut arkkitehti Veikko Larkas. Korkealle nousevan katon vuoksi kirkon ulkoasua on verrattu kansiensa varassa lepäävään Raamattuun.

Kirkko kutsuukin suojiinsa ja hyvän sanoman äärelle kaikenlaisia ja kaikenikäisiä seurakuntalaisia. Seurakunta on luottamuksen yhteisö, joka tuo erilaiset ihmiset yhteen. Siellä on tilaa lapsille ja nuorille, perheille ja yksineläville, aikuisille ja varttuneemmille. Seurakunta antaa myös monenlaista apua sitä tarvitsevalle.

Pielisensuun seurakunnalle on ominaista suuri aktiivisten seurakuntalaisten joukko. Tähän joukkoon uudet vapaaehtoiset ovat tervetulleita. Erilaisia tehtäviä on tarjolla oman kiinnostuksen ja elämäntilanteen mukaan jumalanpalvelusten avustajina, kuoroissa ja musiikkiryhmissä, diakonian, lähetyksen ja aikuistyön tehtävissä sekä kerhonohjaajina ja isosina.

Seurakuntalaiset muodostavat seurakunnan ja siksi teemme yhteistyötä asuinalueidemme koulujen, laitosten ja eri toimijoiden kanssa. Haluamme olla luonteva yhteistyökumppani ja palvella ihmisiä laajasti erilaisissa elämänvaiheissa.

Jokainen voi vaikuttaa oman seurakunnan elämään. Yhdessä voimme rakentaa seurakuntamme alueella hyvän elämän edellytyksiä ja toteuttaa näin Jumalan tahtoa tässä maailmassa.

Seurakunnan työntekijät ovat sinua varten. Voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse, sähköpostitse tai sopia tapaamisesta.