Diakonia auttaa ja tukee

Jokaisen elämässä tulee eteen taitekohtia, jolloin tarvitsee toisen ihmisen tukea. Seurakuntien diakoniatyö asettuu ihmisenä ihmisen rinnalle, ettei kenenkään tarvitsisi kantaa taakkaansa yksin.

Hakiessasi apua sinulta ei kysytä kirkon jäsenyyttä, vaan avun tarvetta. Apua voivat hakea kaiken ikäiset. Tarvittaessa ohjaamme sinut muun avun piiriin. Kanssamme käydyt keskustelut ovat luottamuksellisia.

Ota yhteyttä diakoniatyöntekijöihin ja sovi henkilökohtainen tapaamisaika joko toimistolle tai kotiin. Päivystysaikoina vastaanotolle voi tulla myös ilman ajanvarausta.

Hakiessasi taloudellista avustusta ota mukaan tositteet tuloista ja menoista sekä mahdollinen toimeentulotukipäätös. Avustuksemme ovat kertaluontoisia.

Huomioimme kaikessa toiminnassamme ajankohtaiset koronarajoitteet. Tämä voi tarkoittaa, että siirrymme tarvittaessa etäpalveluihin. Tiedotamme asiasta tällöin erikseen.

Diakonian päivystykset ilman ajanvarausta

• Hukanhaudan srk-talolla (Lonikintie 18):
    tiistaisin klo 10-12

• Pielisensuun kirkon diakoniatoimistolla
    (Huvilakatu 8 b): keskiviikkoisin klo 9-11

• Kesäaikana 1.6. - 31.8. päivystykset ainoastaan Pielisensuun kirkolla.

• Voit myös varata ajan ottamalla yhteyttä diakoniatyöntekijään.

Johtava diakonian viranhaltija
Huvilakatu 8 b
80200 Joensuu

Diakoniatyön tiimivastaava, yhteiskunnallinen työ, kriisityö