Joukko rippikoulunuoria makaa opetustilanteessa vatsallaan ringissä lattialla, kädet eteen ojennettuina.

Toimintaa ja yhdessäoloa nuorille

Suunnitellaan, tehdään ja ollaan vaan. Koetaan pyhää ja arkea, jaetaan iloa ja surua. Pohditaan paikkaamme maailmassa ja tässä hetkessä. Yhdessä.

Seurakuntien toiminta nuorille

Järjestämme nuorille säännöllistä toimintaa, tapahtumia sekä leirejä ja matkoja. Tutustu tarjontaan varhaisnuorten ja nuorten omalla sivustolla osoitteesssa janoa.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Sivuilta löydät tiedot myös rippikouluista, isostoiminnasta sekä linkit eri somekanaviin.

Vierailut oppilaitoksissa

Opiskeluajan mukanaan tuomia muutoksia ei tarvitse kohdata yksin. Seurakuntien oppilaitostyössä tuomme oman papin lähelle arkea ja juhlaa, osaksi opiskelijayhteisöä. Voit tavata oppilaitospapin hänen päivystysaikanaan oppilaitoksessa tai sopia kahdenkeskisestä keskustelusta. Myös seurakuntien nuorisotyöllä on vaihtelevasti päivystyksiä lukioissa ja yläkouluissa. Nykäise hihasta ja tule juttelemaan.

Erityisnuorisotyö ja Palveluoperaatio Saapas

Seurakuntien yhteisessä erityisnuorisotyössä toimimme erityistä tukea tarvitsevien lasten, nuorten ja perheiden kanssa. Työmme näkyy usein siellä, missä nuoret viettävät aikaansa - ostareilla, kouluilla sekä verkossa. Toimintamme näkyvimpiä työmuotoja ovat perjantaisin toteutetut Palveluoperaatio Saappaan katupäivystykset (klo 20-01) sekä erityispäivystykset uutena vuotena, vappuna ja koulujen päättymisviikonloppuna. Uusimpana toimintana olemme aloittaneet KouluSaapastoiminnan Tulliportinkadun Norssilla ja Pyhäselän yläkoululla.

Lisäksi järjestämme Joensuussa erityisnuorisotyön puitteissa muun muassa moottoripajatoimintaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä koulutamme vapaaehtoisia päivystystyöhön. Näihin toimintoihin voit tutustua sivulla janoa.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.