Maksuton parisuhde- ja perheneuvontamme on avointa kaikille pohjoiskarjalaisille

Kaipaatko apua parisuhteen ja perhe-elämän ongelmiin tai tukea erotilanteessa? Joensuun perheasiain neuvottelukeskuksessa puolisot voivat tulla keskustelemaan perheneuvojan kanssa yhdessä tai erikseen.

Tarjoamme muun muassa terapeuttista keskusteluapua sekä perheasioiden sovittelua lasten huollon ja yhteisen vanhemmuuden ristiriitoihin erotilanteessa.

Palvelumme ovat maksuttomia ja luottamuksellisia. Asiakkaiksi voivat hakeutua kaikki Pohjois-Karjalan maakunnan alueella asuvat. Palvelemme myös etäyhteydellä.

Asiakkuuden päätyttyä perheneuvontaan voi hakeutua uudelleen puolen vuoden kuluttua, mikäli käyntikertoja on ollut 1-5. Mikäli käyntejä on ollut enemmän, uusi asiakkuus voi alkaa aikaisintaan vuoden kuluttua työskentelyn päättymisestä.

Turvaraja - apua lähisuhdeväkivaltaan

Pelkäätkö tunteittesi ottavan vallan? Pelkäätkö turvautuvasi väkivaltaan läheisiäsi kohtaan?

Tarjoamme keskusteluapua ja –tukea väkivaltaa käyttäneille tai sen käyttöä pelkääville. Erityisenä painopisteenämme ovat lapsiperheet.
Apunasi ovat koulutetut perheneuvojamme. Sovimme kanssasi yksilötapaamisista.

Hyödynnämme työskentelyssä väkivaltatyöstä tuttuja menetelmiä. Teemme yhteistyötä Pohjois-Karjalan hyvinvointialueella toimivien lähisuhdeväkivaltatyön sidosryhmien kanssa.

Ota rohkeasti yhteyttä. Tästä linkistä voit jättää meille yhteydenottopyynnön (mvs.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

Turvaraja-kokeilu on Kirkkohallituksen rahoittama hanke, jossa tutkitaan millä tavoin lähisuhdeväkivaltatyötä voidaan toteuttaa osana perheasiain neuvottelukeskuksen toimintaa. Kokeilun toteuttamisaika 1.1.2024-28.2.2025.

Ajanvaraus, vain puhelimitse

Joensuun seurakuntayhtymä
Muuntamontie 2
80100  Joensuu

Perheasiain neuvottelukeskuksen ajanvaraus maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9–11 ja tiistaisin klo 10–12.