Meidän seurakunta

Rantakylän seurakunta elämässä läsnä - kohtaamme ja välitämme

Rantakylän seurakunta on pinta-alaltaan 12 neliökilometriä. Jäsenmäärämme oli vuoden 2023 alussa 9 605.

Jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten lisäksi teemme seurakunnassa kristillistä kasvatustyötä erityisesti lasten, varhaisnuorten ja nuorien kanssa. Rippikoulumme tavoittaa vuosittain yli 70 % alueella asuvista 15-vuotiaista nuorista.

Diakoniatyössä toimimme alueella asuvien ihmisten hengellisen, henkisen ja taloudellisen hädän helpottamiseksi. Lisäksi pyrimme tekemään näkyväksi yhteiskunnan epäkohtia ja puolustamaan ihmisarvoa.

Musiikilla on keskeinen tehtävä seurakuntamme toiminnassa. Jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten lisäksi kanttorit antavat virsiopetusta kouluissa, johtavat lastenkuoro Triolia, Messulaulajia, gospelkuoro Arepaa ja lauluyhtye Mysteriumia. Teemme aktiivisesti yhteistyötä kaupungissa toimivien musiikkiryhmien ja muusikoiden kanssa.