Pieni lapsi, yläosa rajattu pois, istumassa lattialla värikäs helistin kädessään.

Toimintaa ja tapaamispaikkoja lapsille ja lapsiperheille

Elämä lasten kanssa on rikasta, monipuolista ja yllätyksiä täynnä. Lapsi- ja perhetyössä olemme mukana jakamassa lasten kasvatusvastuuta kulkemalla teidän kasvattajien rinnalla. Kristillinen arvomaailma antaa eväitä elämään ja kasvukokemuksia lapsille.

Järjestämme lapsille monenlaista kasvua ja kehitystä tukevaa, turvallisuutta tuovaa toimintaa. Myös te aikuiset olette tervetulleita mukaan tutustumaan toisiin vanhempiin ja saamaan tukea vanhempana olemiseen.

Seurakuntakohtaisen toiminnan löydät seurakuntien verkkosivuilta, linkit alla.

Teemme yhteistyötä varhaiskasvatuksen saralla myös kaupungin kanssa

Oman toimintamme ohella teemme yhteistyötä Joensuun kaupungin kanssa. Yhteistyö perustuu varhaiskasvatuslakiin sekä varhaiskasvatussuunnitelmaan. Joensuun kaupungin hyvinvointilautakunnan kasvatus- ja opetusjaoston hyväksymän linjauksen mukaan päivähoidon katsomuskasvatuksen tavoitteena on

• edistää keskinäistä kunnioitusta ja ymmärrystä eri katsomuksia kohtaan
  • tukea lasten kulttuurisen ja katsomuksellisen identiteetin kehitystä.

Tuemme mielellämme katsomuskasvatusta ja tutustutamme lapsia kristilliseen kulttuuriin ja perinteisiin kirkkovuoden tahtiin. Varhaiskasvatuksen työntekijät voivat olla yhteyksissä seurakuntiin koska tahansa.