Lähikuva nuoteista ja virren 503 sanoista

Musiikkia moneen makuun

Musiikki voi kertoa sen, mitä emme osaa sanoiksi pukea. Se soi elämämme käännekohdissa, ristiäisissä, häissä ja hautajaisissa. Musiikki elävöittää seurakunnan arkea niin tapahtumissa kuin kerhoissa. Laulaen ja soittaen välitämme ilosanomaa, ylistämme ja rukoilemme. Musiikki auttaa hiljentymään ja tuo lohtua suruun.

Musisoi itse

Musiikkitoimintamme on monipuolista ja kaikille avointa. Voit osallistua kuuntelijana tai itse musisoiden. Erilaisia musiikkikokoonpanoja ja kuoroja löytyy pienten lasten muskareista lasten, nuorten sekä aikuisten ryhmiin. Voit valita ryhmän oman mielesi mukaan, vaikka yli seurakuntarajojen. Joissakin ryhmissä toivotaan jo valmiiksi jonkinlaista osaamista, mutta usein lähdetään liikkeelle uutta opetellen. Toimintakausi käynnistyy yleensä syksyisin.

Jos omaat jo musikaalisia taitoja, voit tarjoutua tuomaan osaamistasi tapahtumakäyttöön. Ole tällöin yhteyksissä seurakunnan kanttoriin.

Istahda kuuntelemaan

Seurakuntien tiloissa pidetään vuoden ympäri useita konsertteja, joihin on pääsääntöisesti vapaa pääsy. Joissakin konserteissa myydään erillisiä ohjelmia, mutta niiden lunastaminen on vapaaehtoista. Lipulliset tilaisuudet eivät yleensä ole seurakuntien itsensä järjestämää toimintaa, vaan konsertin järjestäjä on tällöin vuokrannut tilat seurakunnalta.

Seurakuntakohtaisen musiikkitoiminnan, kuorot ja soittoryhmät, löydät seurakuntien sivuilta. Linkit alla: