Nimikkolähetit ja -kohteet

Seurakunnat tukevat lähetystyötä lähetysjärjestöjen kautta. Tuki menee järjestöjen kautta muun muassa lähetystyöntekijöille, paikallisiin hankkeisiin tai kummitoimintaan.

Joensuun seurakunnan lähetystyön tukikohteita ovat

• Lähetysyhdistys Kylväjä
    • ei tällä hetkellä voimassa olevaa sopimusta nimikkolähetistä tai nimikkokohteesta.
  • Sansa
    • Medialähetystyö Intiassa.
  • Suomen Ev.lut. Kansanlähetys, SEKL
    • Kari ja Susanne Valkaman raamatunkäännöstyö kaakkoisaasialaisille vähemmistökielille. Työ kotimaassa.
    • Mekane Yesus -kirkon työntekijäkoulutuksen tukeminen.
    • Gerson Mgayan työ Tansaniassa. Gerson toimii opetus- ja koulutustehtävissä Tansanian evankelisluterilaisen kirkon eteläisen hiippakunnan palveluksessa. Hän opettaa pappeja ja evankelistoja raamattukoulussa sekä järjestää täydennyskoulutusta seurakuntien työntekijöille.
  • Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys, SLEY
    • Pappi Pasi Hujasen työn tukeminen Venäjällä, Pietarin ja Länsi-Inkerin rovastikunnan pappina ja SLEY:n Venäjän työalueen esimiehenä.
  • Suomen Lähetysseura, SLS
    • Tuula Kososen työn tukeminen Thaimaassa. Tuula työskentelee aken kielen kehitys- ja käännöshankkeessa.
    • Lähetystyöntekijä Hilde Pacon työn tukeminen Senegalissa. Hilde työskentelee Senegalissa hankeasiantuntijana.
    • Lasten koulunkäynnin tukeminen Boliviassa.
  • Suomen Pipliaseura
    • Raamatunkäännöstyö ndongan ja kwanyaman kielille Namibiassa.
    • Nimikkolähetti Kimmo Kososen työn tukeminen. Kimmo toimii Yhtyneiden Raamattuseurojen (United Bible Societies) kansainvälisenä lukutaitotyön johtajana.

Lisäksi kummikohteita

• Suomen Lähetysseura: Toivon koulun rauhan työ Ramallahissa Israelin Länsirannalla. Vammaisten lasten koulukäynnin tukeminen Nepalissa, Toimentuvan kummikohde.