Keskusteluapu

Elämän huolien ja murheiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin. Seurakunnan työntekijän kanssa voit keskustella luottamuksellisesti kaikista mahdollisista asioista. Voit ottaa yhteyttä, vaikka et olisi kirkon jäsen.

Keskusteluaikoja voit sopia esimerkiksi diakoniatyöntekijöiden tai pappien kanssa. Lapsiasi koskevissa huolissa, voit myös olla yhteyksissä varhaiskasvatuksen, varhaisnuorisotyön sekä nuorisotyön työntekijöihin. Seurakuntakohtaiset yhteystiedot löydät täältä. Jos asiasi koskee pari- tai perhesuhdeasioita, voit ottaa suoraan yhteyttä perheasiain neuvottelukeskukseen.

Joensuun seurakunnilla on myös yhteisiä työntekijöitä, joiden puoleen kääntyä. Sairaalapapit työskentelevät Pohjois-Karjalan ja Siilaisen sairaaloissa ja ovat potilaiden, omaisten ja henkilökunnan käytettävissä. Kehitysvammaistyön pappi työskentelee Honkalampi-keskuksessa toimien kehitysvammaisten, omaisten ja työntekijöiden tukena. Oppilaitospapit ovat osa opiskelijahuollon palveluja ja heidät tavoittaa yliopistolta, ammattikorkeakoulusta sekä ammatillisen koulutuksen oppilaitoksista.

Palvelua verkossa

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua myös puhelimessa ja verkossa. Nämä valtakunnalliset, maksuttomat palvelut ovat käytössä kaikkialta Suomesta. Tutustu niihin tarkemmin tästä linkistä (evl.fi/kirkonkeskusteluapu)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.