Diakonia auttaa ja tukee

Jokaisen elämässä tulee eteen taitekohtia, jolloin tarvitsee toisen ihmisen tukea. Seurakuntien diakoniatyö asettuu ihmisenä ihmisen rinnalle, ettei kenenkään tarvitsisi kantaa taakkaansa yksin.

Hakiessasi apua sinulta ei kysytä kirkon jäsenyyttä, vaan avun tarvetta. Apua voivat hakea kaiken ikäiset. Tarvittaessa ohjaamme sinut muun avun piiriin. Kanssamme käydyt keskustelut ovat luottamuksellisia.

Ota yhteyttä asuinalueesi diakoniatyöntekijään ja sovi henkilökohtainen tapaamisaika joko toimistolle tai kotiin.

Hakiessasi taloudellista avustusta ota mukaan tositteet tuloista ja menoista sekä mahdollinen toimeentulotukipäätös. Avustuksemme ovat kertaluontoisia.

Tulethan tapaamiseen vain terveenä!

Diakonian vastaanotot

Keskustan aluetyö (ruutukaava, Linnunlahti ja Kanervala)

Puhelinajanvaraus päivystykseen ma klo 9-11, p. 013 2635314. Päivystys vain ajanvarauksella ti-ke klo 9-10.30. Toimipisteenä Joensuun seurakuntakeskus (Kirkkokatu 28). Keskusteluajan voit sopia suoraan työntekijän kanssa.

Noljakka-Marjalan aluetyö

Puhelinajanvaraus puhelimitse ma ja ti klo 8-10. Tapaamisaikoja talousasioihin annetaan maanantaille ja tiistaille klo 10-16 väliselle ajalle. Toimipisteet Noljakan kirkko (Noljakantie 81) ja Marjalan seurakuntatalo (Syyskatu 2). Muihin asioihin, kuten keskusteluun, aikoja annetaan sovitun mukaan.

Johtava diakoniatyöntekijä, diakonissa
80100 Joensuu

Diakoniatyön tiimivastaavan tehtävät ja mielenterveystyö. Keskustan aluetyö. Puhelinajanvaraus päivystykseen ma klo 9-11, p. 013 2635314.

80100 Joensuu

Vanhustyö, lähimmäispalvelu ja vapaaehtoistyö. Keskustan aluetyö. Puhelinajanvaraus päivystykseen ma klo 9-11, p. 013 2635314. Virkavapaalla 25.10.2024 saakka. 1.3. alkaen sijaisena diakonissa Kukka-Maaria Rydenfelt.

Joensuun seurakunta

Päihdetyö, yhteiskunnallinen työ ja diakoninen sosiaalityö. Noljakka-Marjala aluetyö. Puhelinajanvaraus ma ja ti klo 8-10.

Joensuun seurakunta

Perhe- ja kehitysvammaistyö. Noljakka-Marjala aluetyö. Puhelinajanvaraus ma ja ti klo 8-10.

diakonissa
80100 Joensuu

Vanhustyö, lähimmäispalvelu ja vapaaehtoistyö. Keskustan aluetyö. Puhelinajanvaraus päivystykseen ma klo 9-11, p. 013 263 5314