Seurakunta on luontevasti läsnä perhejuhlissa

Elämän kohokohtia kannattaa juhlia

Ristiäisten, rippijuhlien, häiden ja hautajaisten pitkät perinteet jäsentävät elämänkaartamme ja muodostuvat vahvoiksi muistoiksi. Näissä elämän taitekohdissa seurakunta on luontevasti läsnä.

Yleisimpien kirkollisten toimituksien lisäksi voit kutsua papin siunaamaan uuden kotisi, maistraatissa solmitun avioliittosi tai vaikkapa työpaikkasi uudet toimitilat. Myös avioliiton vuosipäiviä kannattaa juhlia viettämällä yhteistä rukoushetkeä.

Aloita juhlasi valmistelut ja ota yhteyttä seurakuntatoimistoon.

Voit varata tilan juhliasi varten seurakunnasta

Kirkolliset toimitukset seurakuntien tiloissa ovat maksuttomia, mutta seurakunnan tilasta juhlapaikkana peritään tilavuokra. Joensuun seurakuntien tilojen varaamisesta ja maksuista löydät lisätietoa Tilavaraukset -sivulta. Voit varata tiloja kirkollisia perhejuhlia sekä esimerkiksi syntymäpäiväjuhlia, kihlajaisia ja sukujuhlia varten.

Kirkolliset ilmoitukset julkaistaan Kirkkotie-lehdessä sekä sanomalehti Karjalaisessa

Kuulutettujen, kastettujen ja hautaan siunattujen seurakuntalaisten nimet julkaistaan Kirkkotie -lehdessä. Kastettujen ja hautaan siunattujen osalta tiedot toimitetaan myös sanomalehti Karjalaiseen. Julkaisuun kysytään erikseen lupa.