Perhetoiminnasta vertaistukea vanhemmuuteen

Perhetoiminta perheille tarjoaa avoimia kohtaamispaikkoja lapsille ja aikuisille. Lapset voivat tulla toimintaan yhdessä vanhemman, isovanhemman, perhepäivähoitajan tai muun läheisen aikuisen kanssa. Toimintaan ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Perhetoimintaan kuuluu vaihtelevaa yhteistä ohjelmaa, askartelua ja vapaata leikkiä. Kokoontumisissa on myös yhteinen pyhäkouluhetki ja pientä tarjoilua vapaaehtoisella tarjoilumaksulla. Joskus kokoontumisissa vierailee eri alojen asiantuntijoita tai muita vieraita.

Aamupäivä- ja iltatoimintaa perheille

Perhetoiminnan kevätkausi alkaa viikolla 2. Kevätkausi päättyy viikolla 20. Puuroperjantaihin ja perheiltoihin ei ole ennakkoilmoittautumista.

• Rantakylän kirkko pe klo 9-11, Puuroperjantai.
    Tule syömään aamupuuroa ja juomaan kupponen kuumaa ja viettämään leppoisa aamu Rantakylän kirkolle! Puuroperjantaissa on mahdollista aamupalan lisäksi leikkiä, pelailla ja askarrella ja tavata muita lapsia ja aikuisia. Puuroperjantai päättyy pieneen pyhishetkeen.
  • Rantakylän kirkko to 18.1., 1.2., 15.2., 29.2., 14.3., 4.4. ja 18.4. klo 17-19, Perheillat.
    Tule viettämään mukavaa arki-iltaa Rantakylän kirkolle. Kirkolla voi pelailla, leikkiä, askarrella ja puuhailla muuta mukavaa yhdessä toisten lasten ja aikuisten kanssa. Illan lopuksi vietetään yhteistä pyhishetkeä ja syödään iltapalaa.

• Rantakylän kirkko to klo 9.30-11, Perhekahvila. Pikkulapsiperheiden kahvilassa voit tulla tapaamaan muita aikuisia ja lapsia. Tarjolla on kahvia, teetä ja pientä kahvileipää.

• UtransaariLinkki avautuu uudessa välilehdessä ti 6.2., 26.3. ja 7.5. klo 17.30-19, Ihan pihalla - perheiden retki-illat. HUOM! Ennakkoilmoittautuminen.
    Ihan pihalla-illoissa retkeillään ja seikkaillaan Utransaaressa. Joka kerralle on eri teema ja illan aikana kokkaillaan nuotioruokaa yhdessä. Kokkailua ja evästelyä varten on varattu Utransaaren kotamaja, joten nuotion äärelle voidaan kokoontua säällä kuin säällä. Ota mukaan oma taskulamppu ja retkijuomat. Seurakunta tarjoaa retkieväät. Ennakkoilmoittautuminen aukeaa vuoden 2024 alusta.
Pienen lapsen käsi painamassa sydämenmuotoisella muotilla taikinaa.

varhaiskasvatuksen ohjaaja
Rantakylän seurakunta