Aluekeskusrekisteri pitää yllä jäsenrekisteriä ja antaa virkatodistuksia

Aluekeskusrekisterin tehtävänä on seurakuntien jäsenrekisterin sekä manuaalisten kirkonkirjojen järjestäminen ja ylläpito. Jäsenrekisteriin tallennetaan erilaisia väestömuutoksia kuten kasteet ja avioliittoon vihkimiset. Aluekeskusrekisteristä voit tilata virkatodistuksen ja sen kautta voit hoitaa myös avioliiton esteiden tutkimisen, sukuselvitykset ja -tutkimukset sekä kirkkoon liittymisen ja eroamisen.

Joensuun seurakunnat kuuluvat Kuopion aluekeskusrekisteriin, joten tilaukset, tutkinnat ja jäsentietojen ylläpito käsitellään Kuopiossa.

Kuopion aluekeskusrekisterin yhteystiedot ja aukioloajat löydät tästä linkistä (kuopionseurakunnat.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Voit asioida puhelimitse ja sähköpostilla sekä hyödyntää sähköisiä lomakkeita, joiden linkit löydät alta. Tilaathan virkatodistuksen ensisijaisesti sähköisellä lomakkeella.

Museokatu 4
70100  Kuopio

Postiosoite: PL 1064, 70101 Kuopio.
Olemme avoinna ma-pe klo 9-15. Tällä hetkellä suosittelemme asiointia joko puhelimitse tai sähköisten asiointipalvelujen kautta. HUOM! Virkatodistukset tilataan verkkopalvelusta, ei sähköpostilla.

Kuopion aluekeskusrekisterin yhteystiedot