Remontti sulkee Joensuun krematorion noin kuukaudeksi

Ristinkappeli kuvassa taustalla, etualalla hautausmaata ja hautakiviä, joiden päällä on lunta.

Joensuun hautausmaan krematoriouunin muurausosat uusitaan vuoden 2023 investointisuunnitelman mukaisesti. Remontin vuoksi krematorio on suljettu 27.3.–21.4.2023.

Remontin aikana joensuulaisille tuhkattaville vainajille järjestetään kuljetus Imatran krematorioon. Tuhkaustilaus tehdään Joensuun hautausmaan toimistosta ja sen hinta määräytyy Joensuun krematorion hinnaston mukaan. Ulkopaikkakuntalaisten vainajien tuhkauksesta ja kuljetuksesta hautaustoimistot sopivat suoraan muiden krematorioiden kanssa.

Remontti ei vaikuta samassa rakennuksessa sijaitsevien Ristinkappeleiden käyttöön.

– Krematorion sulkemisella ei ole vaikutusta siunaustilaisuuksiin, joita järjestetään yleensä lauantaina. Krematorio on rakennuksessa vähän sivussa ja meteliä aiheuttavat työt voidaan ajoittaa sellaiseen aikaan, ettei niistä ole haittaa. Remontti voi toki vähän näkyä, mutta ei haitata, hautaustoimen päällikkö Virpi Kiviniemi toteaa.

2023-03-20 10:16:00.0