Hautausmaan vanhat rakennukset puretaan – toimisto kiinni muuton vuoksi

Toimistorakennus, jonka edessä parkkipaikka.

Hautausmaan toimisto muuttaa Teollisuuskadulle.

Joensuun hautausmaan uusien toimisto- ja huoltorakennusten rakennusurakka Rauhankadulla käynnistyy toukokuun alussa vanhojen rakennusten purkamisella. Purkutöiden vuoksi hautausmaan toimisto muuttaa uusiin tiloihin Teollisuuskadulle ja on muuton takia suljettu viikolla 17.

Muutto alkaa maanantaina 24.4. ja kestää alustavien suunnitelmien mukaan loppuviikkoon. Muuton aikana hautausmaan toimisto ei pysty tarjoamaan palveluitaan, vaan puhelut ohjataan neuvontaan sekä seurakuntien toimistoihin.

Asiakkaita palvellaan uusissa tiloissa, osoitteessa Teollisuuskatu 13, vapun jälkeen.

Tämänhetkisen tiedon mukaan hautausmaan vanhojen rakennusten purkutyöt alkavat 2.–10.5. välisenä aikana, ja ne kestävät arviolta noin neljä viikkoa. Rakennustyöt alkavat heti purkutöiden päätyttyä. Pääurakoitsija on Rakennustoimisto Eero Reijonen Oy, ilmanvaihtourakoitsija on Putkihanke Oy ja putkiurakoitsija LVI Jomutek Oy. Sähkötyöt suorittaa Sähkö-Saarelainen ja automaation Fidelix Oy. Rakennushanke valmistuu kesäkuussa 2024.

– Luovutus tilaajalle on viimeistään 28.6.2024, kertoo Joensuun seurakuntayhtymän kiinteistöpäällikkö Jussi Nevalainen.

Purkutyöt ja kiertoliittymäremontti vaikuttavat liikennejärjestelyihin

Samanaikaisesti hautausmaan uudisrakennustöiden kanssa Joensuun kaupunki aloittaa kiertoliittymän rakentamisen Koulukadun ja Rauhankadun risteykseen. Rakennustöiden aikana Rauhankatua saneerataan välillä Koulukatu–Kauppakatu. Työt kestävät marraskuun loppuun saakka.

Ristinkappelille kuljetaan rakennustöiden aikana Koulukadun ja Rauhankadun risteyksen tilapäisestä kiertoliittymästä.

Rauhankadun parkkipaikat ovat rakennushankkeiden vuoksi pois käytöstä. Lisäksi puutarhan työkeskuksen purkutöistä ja uudisrakennustyöstä aiheutuu jonkin verran haittaa hautausmaalle kulkemiselle.

Hautausmaan parkkipaikat sijaitsevat Ristinkappelilla ja Ristinkappelille vievän tien varrella. Siunaustilaisuuksia järjestetään molemmissa hautausmaan kappeleissa normaalisti.

Päivitetty 20.4.2023: uutiseen lisätty tieto siitä, että rakennustöiden aikana Rauhankatua saneerataan välillä Koulukatu–Kauppakatu ja että kiertotie Ristinkappelille järjestetään Koulukadun kautta.

Päivitetty 26.4.2023: uutiseen päivitetty tieto siitä, miten Ristinkappelille kuljetaan rakennustöiden aikana.

2023-04-19 16:38:00.0