Enon seurakunnan kirkkoherra Kati Nissi asetetaan virkaansa sunnuntaina 7.5.

Lähikuva Kati Nissistä papinpaita päällä, taustalla Enon kirkko.

Enon seurakunnan kirkkoherraksi valittu Kati Nissi asetetaan virkaansa sunnuntaina 7.5. kello 10 alkavassa messussa Enon kirkossa. Virkaan asettamisen toimittaa hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen avustajineen. Jolkkonen toimii messun liturgina, saarnan pitää Kati Nissi.

Juhlamessussa palvelee myös eri ikäisiä seurakuntalaisia, seurakunnan työntekijöitä ja luottamushenkilöitä. Raamatun tekstit lukee maakuntajohtaja Markus Hirvonen. Musiikilla on messussa suuri merkitys, ja siitä vastaavat kanttori Ilari Halonen, Kuoro kaikille, Lapsikuoro ja Veräjä-kuoro. Messua voi seurata suorana verkkolähetyksenä Joensuun seurakuntien Toivon tähden -kanavalla YouTubessa.

Messun jälkeen nautitaan keittolounasta ja vietetään juhlahetkeä Enon seurakuntatalolla. Juhlapäivän ohjelmassa on muun muassa kuorojen ja Elina Penttisen laulua. Lapsille on juhlaohjelmaa ja herkkuja myös kerhotilassa sekä pomppulinna seurakuntatalon pihalla. Lopuksi on kahvitarjoilu.

Kati Nissi valittiin Enon kirkkoherraksi joulukuussa, ja hän aloitti virassa huhtikuun alkupuolella. Työ Enon kirkkoherrana tuntuu hänestä innostavalta.

– Olen iloinnut lämpimästä vastaanotosta ja siitä, miten olemme päässeet aloittamaan yhteistyötä työntekijöiden, luottamushenkilöiden ja seurakuntalaisten kanssa, Nissi kommentoi.

Virkaanasettaminen on Nissille tärkeä juhla.

– Messussa pyydetään siunausta ja johdatusta työlleni Enon kirkkoherrana sekä koko seurakunnallemme. Toivotan kaikenikäiset lämpimästi tervetulleeksi juhlapäivään. Nähdään Enon kirkonmäellä!

2023-04-26 15:17:00.0