Kiihtelysvaaran uuden kirkon peruskivi muurataan perjantaina 8.9.

Havainnekuva Kiihtelysvaaran tulevasta kirkosta. Kuvassa oikealla puolella kirkko, keskellä tie, joka johta...

Kiihtelysvaaran uuden kirkon peruskiven muuraustilaisuus järjestetään perjantaina 8.9. kello 11. Tilaisuudessa on mukana Kuopion hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen, ja tilaisuuden jälkeen on tarjolla juhlakahvit ja lapsille jäätelöä Kiihtelysvaaran seurakuntatalolla.

Tilaisuudessa täytetään aikakapseli, joka muurataan kirkon peruskiveen. Aikakapseliin laitetaan muun muassa päivän lehtiä, kirkon rakentamisen hallinnolliset päätökset, Kiihtelysvaaran kirkon muistokalenteri sekä lasten ja nuorten kirjoituksia. Peruskivi muurataan kohtaan, jonka päälle kirkon alttari tulee sijoittumaan.

Piispa Jari Jolkkonen pitää tilaisuudessa hartaushetken. Puheenvuorot pitävät myös uuden kirkon pääsuunnittelija, arkkitehti Riikka Kuittinen Luo Arkkitehdit Oy:stä ja Joensuun seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Helena Hulmi

Peruskiven muuraukseen osallistuvat piispa Jari Jolkkonen, kaupunkineuvos Kari Karjalainen, Joensuun seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Helena Hulmi ja hallintojohtaja Tommi Mäki, Vaara-Karjalan seurakunnan kirkkoherra Anne Angervo ja seurakuntaneuvoston puheenjohtaja, seurakuntaneuvos Eevi Väistö, pääurakoitsija Rakennustoimisto K. Tervo Oy:n tuotantojohtaja Martti Piiroinen ja vastaava työnjohtaja Seppo Lasanen, pääsuunnittelija, arkkitehti Riikka Kuittinen Luo Arkkitehdit Oy:stä ja Kiihtelysvaaran kirkkokeräyksen vastuuhenkilö, valtiopäiväneuvos Matti Väistö.

Yleisö on tervetullut seuraamaan tilaisuutta työmaa-alueen (Aprakkatie 3) ulkopuolelta. Työmaa-alue on aidattu, mutta tilaisuuden ajaksi urakoitsija purkaa yhden sivun aidasta ja korvaa sen lippusiimalla.

Kiihtelysvaaran uuden kirkon peruskiven muuraustilaisuus pe 8.9. klo 11 Rauniokirkolla. Tilaisuuden jälkeen juhlakahvit Kiihtelysvaaran seurakuntatalolla.

2023-08-31 14:05:22.0