Yhteinen kirkkoneuvosto: Kiihtelysvaaran kirkon rakennussuunnittelu käyntiin

puinen kokousnuija

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto käsitteli kokouksessaan 22.9.2020 Kiihtelysvaaran kirkon rakennushanketta. Yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi kesäkuun kokouksessaan Kiihtelysvaaran kirkon hankesuunnitelman. Kirkon rakennushankkeen seuraava vaihe on rakennussuunnittelu.

Rakennussuunnittelun aikana laaditaan kirkon alustavat ja lopulliset luonnokset, pääpiirustukset, työpiirustukset ja urakka-asiakirjat. Suunnittelun aikana tehdään yhteistyötä Museoviraston, kirkkohallituksen ja lupaviranomaisten kanssa sekä valmistellaan kirkon suunnitelmien hyväksymisestä lausuntopyynnöt viranomaistahoille sekä esitys kirkkohallitukselle.

Rakennussuunnittelua varten yhteinen kirkkoneuvosto perusti rakennustoimikunnan. Toimikunnan jäseniksi nimettiin seurakuntayhtymän kiinteistöpäällikkö Jussi Nevalainen, Vaara-Karjalan seurakunnan kirkkoherra Anne Angervo, kiinteistötoimikunnan pj. Pauli Tahvanainen, yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Eevi Väistö ja Rakennuttajatoimisto Pro Tiimi Oy:n toimitusjohtaja Esa Mustonen. Lisäksi Vaara-Karjalan seurakuntaneuvosto nimeää toimikuntaan myöhemmin 1-2 edustajaa. Toimikunta nimeää puheenjohtajan ensimmäisessä kokouksessaan.

Kirsi Taskinen Joensuun seurakuntayhtymän viestintäpäälliköksi

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän viestintäpäälliköksi on valittu Kirsi Taskinen. Taskinen työskentelee tällä hetkellä Pohjois-Karjalan maakuntaliitossa. Koulutukseltaan Taskinen on filosofian maisteri ja tradenomi. Viestintäpäällikkö aloittaa tehtävässään loka-marraskuussa.

Viestintäpäällikön virkaan haki määräaikaan mennessä 11 hakijaa, joista neljä haastateltiin.
Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto päätti valinnasta kokouksessaan 22.9.2020.

Yhteinen kirkkoneuvosto julisti kokouksessa haettavaksi perheneuvojan viran Joensuun perheasiain neuvottelukeskuksessa. Perheneuvojan tehtävänä on parisuhteen ja perheen ristiriitoihin sekä elämän kriisitilanteisiin liittyvä yksilö- ja parityöskentely. Lisäksi tehtäviin kuuluu perhekasvatusta ja työnohjausta sekä yhteistyötä eri toimijoiden kanssa. Perheneuvojan viran hakuaika päättyy 14.10.2020.

2020-09-22 19:14:00.0