Kiihtelysvaaran kirkon rakennustoimikunta järjestäytyi

Kirkkopiha, jossa hiiltynyt puuristi etualalla, taustalla puupenkkejä ja kuusipuita.

Kiihtelysvaaran kirkon rakennustoimikunta piti järjestäytymiskokouksen keskiviikkona 21.10.2020. Kokouksessa toimikunnan puheenjohtajaksi valittiin Juhani Rouvinen ja sihteeriksi Esa Mustonen. Rouvinen on toimikunnassa mukana Vaara-Karjalan seurakuntaneuvoston nimeämänä jäsenenä ja Mustonen hankkeen suunnitteluvaiheen rakennuttajakonsulttina.

Rakennustoimikunnan muut jäsenet ovat yhteisen kirkkoneuvoston 22.9.2020 tekemän päätöksen mukaisesti seurakuntayhtymän kiinteistöpäällikkö Jussi Nevalainen, Vaara-Karjalan seurakunnan kirkkoherra Anne Angervo, kiinteistötoimikunnan pj. Pauli Tahvanainen sekä yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Eevi Väistö. Lisäksi toimikuntaan kuuluvat Vaara-Karjalan seurakunnan seurakuntaneuvoston 30.9.2020 nimeäminä jäseninä Juhani Rouvinen ja seurakuntamestari Jouni Heiskanen.

Rakennustoimikunnan tehtävänä on rakennussuunnitteluvaiheen tehtävien toteuttaminen. Rakennussuunnittelun aikana laaditaan kirkon alustavat ja lopulliset luonnokset, pääpiirustukset, työpiirustukset ja urakka-asiakirjat. Suunnittelun aikana tehdään yhteistyötä Museoviraston, kirkkohallituksen ja lupaviranomaisten kanssa sekä valmistellaan kirkon suunnitelmien hyväksymisestä lausuntopyynnöt viranomaistahoille sekä esitys kirkkohallitukselle.

Thu Oct 22 15:00:00 EEST 2020