Kiihtelysvaaran kirkkokeräyksen kahden vuoden tuotto siirrettiin rakennusrahastoon

puinen kirkkorakennus

Kiihtelysvaara-Seura on kerännyt viimeisen kahden vuoden ajan rahaa uuden kirkon rakentamiseksi Kiihtelysvaaraan. Vuosina 2019–2020 kirkkokeräystilille kertyi 453 100 euroa, joka on nyt siirretty kirkon rakennusrahastoon. Kiihtelysvaaran kirkkokeräyksen keräysvastaava Matti Väistö luovutti lahjakirjan yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Matti Ketoselle ennen kirkkovaltuuston kokousta maanantaina 18.1.2021.

– Kirkkokeräyksen tavoitteen toteutuminen on yhteisen ilon aihe. Keräystilin 453 100 euron lisäksi on yli 50 000 euroa lahjoitettu suoraan rakennusrahaston tilille. Näin lahjoituksia on yhteensä puoli miljoonaa, totesi Matti Väistö puheessaan.

Lahjoitusmahdollisuus kirkkokeräystilille jatkuu edelleen.

Vuonna 1770 rakennettu Kiihtelysvaaran kirkko tuhoutui tulipalossa syyskuussa 2018. Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto päätti, että menetetyn kirkon paikalle rakennetaan uusi kirkko. Uudelle kirkolle etsitään parhaillaan arkkitehtia kilpailutuksen avulla.

2021-01-19 16:21:39.0