Enon kirkkoherra Armi Rautavuori eläkkeelle – lähtösaarna helluntaina 23.5.

Armi Rautavuori Enon kirkossa vuonna 2018.

Kirkkoherra Armi Rautavuori Enon kirkossa vuonna 2018. Kuva: Virpi Hyvärinen

Enon seurakunnan kirkkoherra Armi Rautavuori pitää lähtösaarnansa helluntaina 23.5.2021 klo 10 Enon kirkossa. Jumalanpalvelus on samalla eläkkeelle jäävän Rautavuoren läksiäistilaisuus. Liturgina messussa toimii Markku Koistinen ja kanttorina Elli Penttinen

Jumalanpalvelukseen osallistujat ryhmitellään koronapandemian vuoksi eri osiin kirkkoa. Ryhmittely huomioiden jumalanpalvelukseen voi osallistua turvavälein enintään 120 henkilöä.

Eläkkeelle vapautunein mielin – uusi seurakuntatalo valmistuu pian

Rovasti Armi Rautavuori aloitti Enon seurakunnassa vt. kirkkoherrana 1.9.2003, ja piispa Wille Riekkinen asetti hänet Enon seurakunnan kirkkoherran virkaan pääsiäisenä 2004. Tätä ennen hän toimi pappina muun muassa Järvenpäässä ja Kiteellä.

Rautavuori kertoo jäävänsä eläkkeelle vapautunein ja kevein mielin.
- Haikeutta tunnen ja ikävä on varmasti työtovereita, mutta samalla harteilta putoaa valjaat, jotka ovat välillä hiertäneet enemmän, välillä keventyneet. Nyt on hyvä jäädä pois. Uudet, puhtaat työtilat valmistuvat työtovereille ja heillä on mahdollisuus aloittaa aivan uudenlaista toimintaa, sanoo Rautavuori viitaten rakenteilla olevaan Enon seurakuntataloon.

Virallinen eläkkeelle jäämisen päivä on 31.8.2021, mutta käytännössä Rautavuori jää lomien vuoksi sivuun kirkkoherran tehtävän hoitamisesta 31.5.2021.

Markku Koistinen vt. kirkkoherrana Enossa 1.9.2021–31.8.2022

Enon kirkkoherran virkaa hoitaa 1.9.2021–31.8.2022 pastori Markku Koistinen. Koistinen toimii tällä hetkellä Enon seurakunnassa kappalaisena.

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli päätti kokouksessaan 26.11.2020, ettei Enon seurakunnan kirkkoherran virkaa julisteta haettavaksi vuoden määräaikana 1.9.2021–31.8.2022. Kapituli sai ratkaisunsa tueksi lausunnot sekä Enon seurakuntaneuvostolta että Joensuun seurakuntayhtymältä. Molemmat puolsivat virantäyttöprosessin siirtämistä vuodella eteenpäin.

2021-05-17 08:55:00.0