Ristintie-näytelmä nähdään Joensuun torilla pitkäperjantaina kahden vuoden tauon jälkeen

Viimeisen ehtoollisen kohtaus Ristintie-näytelmässä Joensuun torilla jonakin aiempana vuonna. Jeesus ja ope...

Ristintie-vaellusnäytelmä levittäytyy Joensuun torille pitkäperjantaina. Tomi Laurikainen on Jeesuksen roolissa jo kuudetta kertaa. Kuva: Cecilia Riikonen.

Kristuksen kärsimystiestä kertova Ristintie-näytelmä esitetään taas kahden vuoden koronatauon jälkeen Joensuun torilla.

Pitkäperjantaina 15.4. klo 17 esitettävän teoksen ohjaa sen käsikirjoittaja Janne Hyytiäinen. Jeesuksen roolissa nähdään jo kuudetta kertaa Tomi Laurikainen. Näyttelijäjoukkoon on kutsuttu mukaan niin vanhoja konkareita kuin uusia vapaaehtoisia näyttelijöitä. Näytelmän puvustajana toimii Johanna Nupponen ja tekniikasta vastaa Tatu Vuori.

Ristintie on vaellusnäytelmä, joka levittäytyy koko Joensuun torin alueelle. Yleisö liikkuu esityksen mukana. Järjestyksenvalvojat ohjeistavat näytelmän seuraajia paikan päällä. Näyttelijöille pyydetään antamaan työrauha.

Näytelmä alkaa riemuisista palmusunnuntain tapahtumista, kun Jeesus saapuu aasilla ratsastaen riemuitsevan väkijoukon keskelle ja loppuu murheellisiin pitkänperjantain ristiinnaulitsemisen tunnelmiin. Kertomus ei kuitenkaan pääty tähän. Esityksen päätteeksi Joensuun seurakunnan kirkkoherra Katri Vilén toivottaa kaikki ihmiset tervetulleiksi pääsiäiskirkkoon kuulemaan ilosanoman: Kristus on ylösnoussut.

Näytelmää ei suositella perheen pienimmille väkivallan kuvauksen vuoksi, esityksessä esimerkiksi käytetään tekoverta. Paikalle voi tulla vain terveenä. Yleisöä pyydetään käyttämään maskeja ja huolehtimaan riittävistä turvaväleistä.

Tapahtuman järjestävät Joensuun ev.lut. seurakunnat. Tuottajana toimii Cecilia Riikonen. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Joensuun seurakuntien pääsiäisen tilaisuudet kootusti verkossa: hoosianna.fi.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-03-30 14:09:25.0