Ekaluokkalaiset siunataan koulutielle

Lähikuva eri värisistä puuvärikynistä, joiden ympärillä on kynien terottamisesta tullutta roskaa.

Ekaluokkalaisia siunataan koulutielle tänäkin vuonna Joensuun ev.lut. seurakunnissa. Tilaisuuksiin kutsutaan ekaluokkalaisten lisäksi heidän vanhempiaan, sisaruksiaan, isovanhempiaan ja kummejaan.

Koulun aloittaminen on yksi elämän taitekohdista. Seurakunnissa halutaan olla mukana tärkeässä elämänvaiheessa ja pyytää Jumalan siunausta ja varjelusta lapsille.

Joensuun ja Rantakylän seurakunnissa koulunsa aloittavien siunaamiskirkot pidetään sunnuntaina 7.8.2022. Noljakan kirkossa tilaisuus järjestetään kello 15, ja tilaisuuden yhteydessä on jätskitarjoilu. Rantakylän kirkossa on kello 16 Siunausta koulutielle -tapahtuma, jossa on pienen kirkkohetken lisäksi pizza- ja jätskitarjoilua sekä puuhapisteitä.

Pielisensuun seurakunnan ekaluokkalaiset siunataan koulutielle keskiviikkona 10.8. kello 17.30 Pielisensuun kirkossa.

Enon seurakunnassa kouluun lähtevät siunataan keskiviikkona 17.8. kello 18 Enon kirkossa.

Vaara-Karjalan seurakunnassa ekaluokkalaiset siunataan koulutielle elokuun aikana koululaiskirkon yhteydessä. Pyhäselän seurakunnassa kouluun lähtevät siunattiin jo keväällä helatorstaina.

2022-07-29 15:14:41.0