Seurakuntien syyskausi käynnistyy – infoa toiminnasta Kirkkotien välissä ke 31.8. jaettavassa liitteessä

Kuvassa vaahteranlehti, jonka keskellä on sydämen muotoinen reikä.

Joensuun ev.lut. seurakuntien syyskauden säännöllinen toiminta käynnistyy jälleen. Seurakunnat tarjoavat jumalanpalveluselämän lisäksi runsaan määrän säännöllistä ryhmätoimintaa eri kohderyhmille. Syyskauden ryhmätarjontaan voi tutustua keskiviikkona 31.8. ilmestyvän Kirkkotien välissä olevassa liitteessä, joka löytyy myös verkosta osoitteessa joensuunseurakunnat.fi.

Syyskauden toimintatarjontaan sisältyy kohtaamispaikkoja kaiken ikäisille perhekerhoista ja muskareista koululaisten ja nuorten toimintaan, nuorten aikuisten ryhmistä ikäihmisten kerhoihin. Tarjolla on monenlaisia keskusteluryhmiä, raamattu- ja rukouspiirejä, kohtaamispaikkoja ja musiikkiryhmiä. Yhtymän seurakunnissa voi kokeilla esimerkiksi ikonimaalausta, hiljaisuuden joogaa, heprean opiskelua ja piirakan paistoa tai lähteä retkille lähiluontoon.

Uusi toimintamuoto on tänä vuonna Joensuun, Pielisensuun ja Rantakylän seurakuntien tarjoama matalan kynnyksen ennaltaehkäisevä Pikkuhelppi-tukipalvelu lapsiperheille, jotka toivovat helpotusta arkeen ja kuormittavaan elämäntilanteeseen. Tuki voi olla esimerkiksi lastenhoitoa, keskusteluapua tai parisuhteen tai vanhemmuuden tukemista. Palvelun sisältö muodostuu kunkin perheen toiveiden ja tarpeiden pohjalta.

Uutta on myös muun muassa keskiviikkoisin 14.9.–12.10. kokoontuva, kaikille avoin digikerho. Yksi kerhokerta sisältää 45 minuutin mittaisen digiopastuksen, kahvit ja vapaata seurustelua. Digikerhon infotilaisuus on torstaina 8.9. kello 13 seurakuntakeskuksessa (Kirkkokatu 28).

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymään kuuluvat Joensuun, Pielisensuun, Rantakylän, Pyhäselän, Enon ja Vaara-Karjalan seurakunnat. Näiden lisäksi Kirkkotien välissä jaettavassa syksyn säännöllisen toiminnan liitteessä on mukana myös Kontiolahden seurakunta.

Mon Aug 29 14:30:50 EEST 2022