Leikkipuistokahvit tarjoavat puuhaa lapsiperheille Rantakylässä ja Pielisensuussa

Lasten leluämpäri, joka on täynnä hiekkaa, ja jonka kylkeen on piirretty hymyilevän naaman kuva: silmät, ne...

Pielisensuun ja Rantakylän seurakunnat järjestävät tänäkin kesänä alueensa leikkipuistoissa pienimuotoisia, lapsiperheille suunnattuja toiminnallisia kahvihetkiä. Pielisensuussa toiminta kulkee Puistokahvien nimellä, Rantakylässä puhutaan Kärrikahvilasta. Molemmat tarjoavat lapsiperheille puuhaa päivittäin juhannusviikolle saakka.

Leikkipuistokahvien ohjelma on vapaamuotoista, ja niiden ideana on tarjota lapsiperheille matalan kynnyksen tekemistä siellä, missä perheet muutenkin liikkuvat. Lasten leikkien ja vanhempien juttelun lomaan seurakunta tarjoaa kahvia, mehua ja pientä suuhunpantavaa. Tarjoilu ja toiminta ovat maksuttomia, joskin keskiviikkoisin Kärrikahvilan sijaan Rantakylän kirkon pihassa on pop up -lettukahvila, jossa on vapaaehtoinen maksu lähetystyölle ja Yhteisvastuukeräykselle.

Rantakylän seurakunta pitää Kärrikahvilaa yhteistyössä Lähiötalon kanssa. Kärrikahvila on auki vaihdellen Riippapuiston leikkikentällä sekä Lähiötalon pihassa. Lähiötalo hoitaa tiistain, torstain ja perjantain kahvittelut, kun taas seurakunta on yhdessä Lähiötalon kanssa pitämässä kärrikahvilaa maanantaisin. Lisäksi seurakunta järjestää Rantakylän kirkon pihan leikkipaikalla pop up - lettukahviloita keskiviikkoiltaisin.

Pielisensuun Puistokahvila on vuoroin Pajamäenpuiston, Takapellonpuiston, Reittimestarinpuiston, Karjalanpuiston sekä Petäikkölänpuiston leikkikentillä.

Kärrikahvila on auki säällä kuin säällä, mutta Puistokahveilla on säävaraus, eli toimintaa ei järjestetä huonolla säällä. Peruuntumisesta, kuten myös siitä, missä Puistokahvila milloinkin on, ilmoitetaan Instagramissa Psuulapset-tililläLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ajoittain nostoja on myös Pielisensuun seurakunnan Facebook-sivullaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Kärrikahvien tiedotuskanavat ovat Instagramissa tili rantakylansrklapsetLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Facebookissa Rantakylän seurakunnan sivuLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Leikkipuistokahvit ovat olleet hyvin suosittuja sekä Pielisensuussa että Rantakylässä. Molemmat ovat vetäneet päivittäin 20–30 kävijää, ja Rantakylän seurakunnan lettukahvilassa oli ensimmäisenä iltana noin 70 ihmistä.

Puistokahvit Pielisensuussa 5.–22.6. klo 9.30–12.30

• Maanantaisin Pajamäenpuiston leikkipaikalla (Kimpikuja 3)
  • Tiistaisin Takapellonpuiston leikkipaikalla (Kontrontie 12)
  • Keskiviikkoisin Reittimestarinpuiston leikkipaikalla (Edusmiehentie 23)
  • Torstaisin Karjalanpuiston leikkipaikalla (Sortavalankatu 13)
  • Perjantaisin Petäikkölänpuiston leikkipaikalla (Petäikkölänkatu 7)

Kärrikahvilat Rantakylässä 5.6.–21.6.

• Maanantaisin klo 9.30–11 Riippapuisto 1:n leikkipaikalla (Riihisärkänkatu 11)
  • Tiistaisin klo 9.30–11 Lähiötalon pihassa (Riihisärkänkatu 6)
  • Keskiviikkoisin klo 16–18 Pop up -lettukahvilana Rantakylän kirkon pihassa (Rantakylänkatu 2)
  • Torstaisin klo 16–18 Riippapuiston leikkipaikalla
  • Perjantaisin klo 9.30–11 Lähiötalon pihassa

Juttua muokattu ma 12.6. klo 9.38: korjattu Rantakylän pop up -lettukahvilan aika. Lettukahvila on auki keskiviikkoisin klo 16–18, ei 16–19.

2023-06-08 10:49:00.0