Iltamusiikit hellivät musiikin ystäviä heinä-elokuussa

Piirroskuva, urkupillejä, kitara, sello, teksti iltamusiikki.

Kesän iltamusiikkisarja jatkuu heinä- ja elokuun ajan Joensuun, Utran ja Rantakylän kirkoissa. Kuulijoita hemmotellaan monipuolisella kattauksella laulua, urkumusiikkia, viulua, selloa, kitaraa, kanteletta ja huilua pitkän linjan ammattilaisilta. Kesän aikana kuullaan vielä muun muassa Duo Luxia, johon kuuluvat Marja Nevakallio (konserttikantele ja laulu) ja Sandy Ahjo (huilu ja laulu), pianotaiteilija Janne Maaralaa sekä gospelin grand old man René Laulajaista.

Elokuun lopulla Utran kirkossa vietetään kokonaista iltamusiikkiviikonloppua perjantaista sunnuntaihin 18.–20.8., joka ilta kello 18. Iltamusiikkisarjan päättää Mikko Korhosen Improvisaatiokonsertti Rantakylän kirkossa sunnuntaina 27.8. kello 18.

Iltamusiikkisarjan lisäksi myös Joensuun kirkon keskipäivän musiikkihetket jatkuvat kesän ajan keskiviikkoisin kello 12–12.30. Keskipäivän musiikkihetket aloitettiin vuoden alussa Joensuun kirkon 120-vuotisjuhlan kunniaksi, ja ne ovat nopeasti vakiinnuttaneet asemansa. Konserteissa esiintyvät vaihtelevasti seurakunnan kanttorit sekä muusikkovierailijat. Keskipäivän musiikkihetkiä on luvassa myös syksyllä.

Iltamusiikkisarjan ja keskiviikon keskipäivän konsertteihin on vapaa pääsy.

Iltamusiikit kirkoissa kesällä 2023

• Su 2.7. klo 18 Joensuun kirkko: ”Kesäillassa soi” Sofia Kortelainen, viulu; Ville Kivivuori, sello; Jussi Tiainen, piano
  • Su 9.7. klo 18 Utran kirkko: ”Laineiden lailla” Duo Lux; Marja Nevakallio, konserttikantele ja laulu; Sandy Ahjo, huilu ja laulu
  • Su 16.7. klo 18 Joensuun kirkko: ”Beautiful Raven” Katja Vanttaja, piano
  • Su 23.7. klo 18 Utran kirkko: ”Kesäilta pianotaiteilija Janne Maaralan seurassa” Janne Maarala, piano
  • Su 30.7. klo 18 Joensuun kirkko: ”Tyttö ja kuolema” Taiga-kvartetti
  • Su 6.8. klo 18 Utran kirkko: Lauri Lodders, viulu; Viljo Hyvönen, piano
  • Su 13.8. klo 18 Joensuun kirkko: Réne Laulajaisen konsertti
  • Pe 18.8. klo 18 Utran kirkko: ”Loppukesän säveliä” Tiina Karhu-Ahtonen, piano; Heidi Lehtoranta, viulu
  • La 19.8 klo 18 Utran kirkko: "Kaksi kitaraa" Touko Saranpää, kitara; Santeri Piippponen; kitara
  • Su 20.8 klo 18 Utran kirkko: "Barokkia kesäillassa" Ville Kivivuori, sello; Janne Piipponen, continuo-urut
  • Su 27.8. klo 18 Rantakylän kirkko: ”Improvisaatiokonsertti” Mikko Korhonen, urut

Tiedotetta muokattu 27.7.2023 klo 10.01. Vaihdettu esiintyjälistasta sunnuntain 6.8. esiintyjiksi Lauri Lodders ja Viljo Hyvönen alkuperäisten esiintyjien Katariina Zaborskyn ja Tatu Eskelisen estyttyä.

2023-06-28 09:30:00.0