Iltamusiikkiviikonloppu Utran kirkossa, lapsen oikeudet esillä Joen Yön järjestöbulevardilla

Pianon koskettimia läheltä kuvattuna.

Tulevana viikonloppuna on mielenkiintoisia tapahtumia, joissa Joensuun ev.lut. seurakunnat ovat mukana tavalla tai toisella.

Utran kirkossa vietetään kokonaista iltamusiikkiviikonloppua perjantaista sunnuntaihin 18.–20.8., joka ilta kello 18. Perjantaina kuullaan Tiina Karhu-Ahtosen (piano) ja Heidi Lehtorannan (viulu) Loppukesän säveliä -konsertti. Konsertissa esitetään suomalaisen viulumusiikin klassikkoteoksia sekä harvemmin kuultuja helmiä muun muassa Jean Sibeliukselta ja Toivo Kuulalta.

Lauantaina Touko Saranpää ja Santeri Piipponen hellivät kitaramusiikin ystäviä Kaksi kitaraa -konsertissa, jossa he soittavat monipuolista klassista kitaramusiikkia 1500-luvulta tähän päivään. Luvassa tunnettuja säveltäjänimiä sekä elokuvamusiikkia. Iltamusiikkiviikonloppu huipentuu sunnuntaina Ville Kivivuoren (sello) ja Janne Piipposen (continuo-urut) Barokkia kesäillassa -konserttiin.

Iltamusiikkeja on järjestetty pitkin kesää Joensuun ja Utran kirkoissa. Tämänvuotisen iltamusiikkisarjan päättää Mikko Korhosen Improvisaatiokonsertti Rantakylän kirkossa sunnuntaina 27.8. kello 18. Kaikki sarjan konsertit ovat osa Joensuun kulttuurin unelmavuoden ohjelmistoa ja niihin on vapaa pääsy.

Kato mua -perhetapahtumaa esitellään Joen Yön järjestöbulevardilla

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän alakouluikäisille suunnattu toiminta on esillä Kato mua -perhetapahtuman merkeissä Joen Yön järjestöbulevardilla perjantaina 18.8. kello 15–21. Marraskuun lopulla järjestettävä Kato mua on alakouluikäisille ja heidän perheilleen suunnattu lapsen oikeuksien tapahtuma, jonka tämänvuotinen teema on lapsen oikeus hyvinvointiin. Tähän liittyvää tekemistä on luvassa alakouluikäisille lapsille Kato mua -teltalla kävelykadun pohjoisosassa.

2023-08-14 09:37:34.0