Joensuun Gospelfestareita vietetään 28. kerran 15.–17.9.

Logo, jossa teksti Joensuun Gospelfestarit.

Tänä vuonna Joensuun Gospelfestareiden päätapahtumia vietetään kuukautta totuttua myöhemmin, viikonloppuna 15.–17.9. Uudella ajankohdalla tavoitellaan uutta yleisöä, kun opiskelijoiden ja seurakuntien syystoiminta on pyörähtänyt kunnolla käyntiin.

Perjantaina 15.9. Veräjä-kuoro Enosta esittää Lasse Heikkilän Suomalaisen messun Utran kirkossa kello 18. Veräjän Suomalainen messu Maiju Ahlholmin johdolla on jo käsite Pohjois-Karjalassa. Lauantai 16.9. tuo Furaha-yhtyeen Joensuun Vapaakirkolle Kanervala-taloon. Alun perin vuonna 1986 perustetun yhtyeen nykyinen musiikkityyli siivilöityy eri musiikkityylien vaikutteista ja on bändin mukaan näistä syntynyttä rytmiriemua. Yhtyeen riveistä löytyy tällaisia nimiä kuin Jori Kalliokuusi, Marko Varis, Mikko Pettinen, Opa Salminen, Pekka Virtanen, Sakari Pitkäsalo ja Jappe Vilponen

Sunnuntaina 17.9. kello 15 Joensuun kirkon valloittaa KLS, joka on parin viime vuosikymmenen ajan kuulunut Suomen gospelrockin suuriin nimiin. Yhtye on lopettamassa toimintansa ensi vuoden alkupuolella, ja Joensuun Gospelfestareita voinee pitää ainutlaatuisena tilaisuutena kuulla bändiä vielä livenä.

Sunnuntai jatkuu Noljakan kirkossa kello 17, jolloin esiintyy tuore paikallinen kokoonpano Flashback. Bändi lämmittelee yleisöä, ja väliaikakahvien jälkeen kello 18 on Rakkauden virta -messukonsertti. Tuomas Leinosen säveltämässä ja sanoittamassa musiikkimessussa Lähde-kuoroa johtaa Hannakaisa Nyrönen ja säestää Matti Turunen.

KLS:n konsertti on kaikille ilmainen, muihinkin konsertteihin on vapaa pääsy, mutta niissä voidaan myydä käsiohjelmia tai/ja kerätä kolehti tapahtuman kuluihin.

Tutustu Joensuun Gospelfestareiden ohjelmaan: Tapahtumat alkaen 17 syyskuun – 15 syyskuun – Joensuun Gospelfestivaalit (gospelfestarit.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2023-09-12 12:57:49.0