Hääyössä toisensa saa 10 paria

Kuvituskuva, jossa on teksti Hääyö ja kahden rinkulan muodostama sydänkuvio.

Joensuun kirkossa järjestetään Hääyö-tapahtuma lauantaina 23.9.2023 kello 16–22. Joensuun, Pielisensuun ja Rantakylän seurakuntien järjestämän tapahtuman aikana vihitään 10 paria. Tapahtuma on saamassa suuren suosion, sillä iltaan oli tarjolla 12 vihkiaikaa. Hääyössä pareja vihitään puolen tunnin välein.

Hääyö on valtakunnallinen tapahtuma, joka mahdollistaa ainutlaatuisen ja vaivattoman kirkollisen vihkimisen ilta-aikaan ilman suuria kustannuksia. Tilaisuuteen tarvitaan vain vihittävä pari, sormukset, avioliiton esteettömyystodistus ja molempien henkilöllisyystodistukset. Vihkiminen on maksuton.

Vihittävät parit ovat voineet valita tilaisuuden musiikit viiden kappaleen listasta ilmoittautumisvaiheessa. Vihkivän papin he tapaavat juuri ennen vihkimistä. Tilaisuuteen voi tulla paikalle kaksin, pienellä porukalla tai suurella suvulla.

Joensuussa Hääyö järjestetään nyt kolmatta kertaa. Viimeksi tapahtuma on järjestetty Joensuussa vuonna 2021, ja myös silloin Hääyössä on vihitty runsaasti pareja.

– Selkeästi tälle on tarve, ja on ihanaa, kun pystymme siihen vastaamaan, iloitsee Joensuun seurakunnan I kappalainen Salla Romo.

Mon Sep 18 09:30:37 EEST 2023