Joensuun hautausmaalla jatkossa yksisuuntainen liikenne

Lähikuva valkoisesta kaistaviivasta tiessä.

Joensuun hautausmaan liikennejärjestelyjä muutetaan liikenteen sujuvoittamiseksi. Jatkossa liikenne hautausmaalla on yksisuuntaista ja sisäänajo hautausmaalle tapahtuu ainoastaan uuden Koulukadun liikenneympyrän kautta. Hautausmaan parkkipaikoilta ja Ristinkappelilta poistutaan Teollisuuskadun kautta. Uudet liikennejärjestelyt astuvat voimaan heti ja ovat voimassa koko talven ajan.

– Varmistamme, että nämä reitit ovat selkeästi merkittyinä, jotta kaikki hautausmaan vierailijat voivat liikkua sujuvasti, kertoo Joensuun seurakuntayhtymän hautaustoimen päällikkö Virpi Kiviniemi.

Hautausmaan alueella ja sen läheisyydessä on kaksi työmaata.

– Muistutamme kaikkia, että työmaa-alueella liikkuminen on turvallisuussyistä ehdottomasti kielletty. Turvallisuus ja sujuva liikenne ovat meille ensisijaisen tärkeitä, joten pyydämme kaikkia kävijöitä noudattamaan merkittyjä reittejä ja välttämään työmaa-alueita, Kiviniemi sanoo.

Lisätietoja liikennejärjestelyistä saa tarvittaessa osoitteesta virpi.kiviniemi@evl.fi tai Joensuun hautausmaan toimistosta p. 013 263 5577.

2023-11-22 13:45:21.0