Järjestöjen ja seurakuntien yhteistyötä jo 25 vuoden ajan: Maksuton jouluruokailu jouluaattona Joensuussa

Piirroskuva, keskellä haarukka ja veitsi, reunoilla täydet ruokalautaset.

Joulumaa on erityisesti yksinäisille ja vähävaraisille tarkoitettu maksuton, ohjelmallinen ruokailutapahtuma Joensuun keskustassa. Nyt 25. kertaa järjestettävä tapahtuma toteutetaan joensuulaisten järjestöjen ja seurakuntien yhteistyöllä, alueen yritysten raha- ja tarvikelahjoituksilla sekä pitkälti vapaaehtoisten avulla.

Tapahtuma järjestetään Lyseon peruskoulun aula- ja ruokalatiloissa jouluaattona 24.12.2023 klo 11–13. Osoite on Koskikatu 10, käynti Siltakadun puoleisesta ovesta. Tapahtuma on päihteetön. Paikallisliikenne kulkee sunnuntain aikataulujen mukaisesti, mutta päättyy pääsääntöisesti klo 13 mennessä. Oman asuinalueen viimeinen bussivuoro onkin hyvä tarkastaa etukäteen.

Ruokailutapahtuman yhteydessä on luterilaisen ja ortodoksisen seurakunnan toimittama lyhyt alkuhartaus sekä kaupunginjohtaja Jere Penttilän tervehdyspuhe. Duo Marita Maukonen ja Mari Tiippana musisoi ruokailun aikana.

Tapahtuman järjestäjät arvioivat, että tämänvuotinen Joulumaa-tapahtuma tavoittaa yhteensä 350 henkilöä.

Joulumaa 2023 -tapahtuman suunnittelusta vastaavat Joensuun ev.lut. seurakunnat, Joensuun ortodoksinen seurakunta, Soroppi ry, Pohjois-Karjalan Työttömät ry ja Joensuun Arjesta-Selviytyjät ry.

Lue lisää joulun ajan tapahtumista Joensuun ev.lut. seurakuntien joulusivustolta: hoosianna.fi.

2023-12-11 09:37:12.0