Joulunpyhinä joulukirkkoja muun muassa lapsiperheille, viittomakielisille sekä ilta- ja aamuvirkuille

Tyylitelty kuvitus talvihämärästä kaupunkimaisemasta, jossa kirkko, muita rakennuksia ja iso joulukuusi.

Joensuun ev.lut. seurakunnissa on jouluaaton ja tapaninpäivän välisenä aikana yhteensä 34 kaikille avointa joulukirkkoa ja -hartautta.

Näistä erityisesti lapsiperheille on suunnattu kaksi joulukirkkoa tai -hartautta. Nämä tilaisuudet ovat kestoltaan vähän tavallista lyhyempiä, ja lapset huomioidaan puheessa ja virsivalinnoissa. Jouluaaton perhekirkkoa vietetään sunnuntaina 24.12. kello 14 Hukanhaudan seurakuntatalolla, ja kello 15 Noljakan kirkossa on jouluaaton perhehartaus.

Kansainvälistä, englanninkielistä joulujumalanpalvelusta vietetään Joensuun kirkossa jouluaattona 24.12. kello 13. Messussa saarnaa pastori Topi Nieminen ja musiikista vastaa kanttori Matti Turunen.

Tunnelmallisia joulukirkkoja aattoiltana ja jouluaamuna

Tunnelmallisia jouluaaton hartauksia järjestetään myös Joensuun hautausmaan Ristinkappelissa. Haudoilla kävijät voivat poiketa Ristinkappelin hartauksiin 24.12. kello 14 ja kello 16.

Kuurot ja viittomakieliset kävijät on huomioitu erityisesti Pielisensuun kirkossa 24.12. kello 17 alkavassa jouluaaton jumalanpalveluksessa, jossa on viittomakielinen tulkkaus.

Jouluyön jumalanpalvelukset kuuluvat Joensuun joulunviettoon. Jouluyön messua vietetään su 24.12. kello 22 Rantakylän kirkossa ja kello 23 Joensuun ja Pielisensuun kirkoissa.

Perinteinen jouluaamun varhainen jumalanpalvelus on maanantaina 25.12. kello 7 Utran kirkossa sekä kello 8 Joensuun, Pyhäselän ja Tuupovaaran kirkoissa.

Kauneimpia joululauluja lauletaan messussa tapaninpäivänä

Tapaninpäivän kirkot kutsuvat rauhoittumaan vielä tiistaina 26.12. Esimerkiksi kauneimpia joululauluja pääsee laulamaan Kauneimmat Joululaulut -messussa, joita järjestetään tapaninpäivänä kello 16 Enon kirkossa ja kello 18 Pielisensuun kirkossa.

Joensuun ev.lut. seurakuntien joulun ajan tapahtumat kootusti verkossa: hoosianna.fi

2023-12-19 09:21:00.0