Joensuun seurakunnat rekrytoivat satoja nuoria kesätyöhön

Rippikoululaiset istuvat kirkon penkeissä konfirmaatiomessussa.

Joensuun seurakuntayhtymä ja seurakunnat työllistävät tulevana kesänä satoja nuoria. Suurinta osaa heistä tarvitaan rippileirien isosiksi. Tekijöitä kaivataan myös hautausmaiden ja puistojen hoitoon sekä tiekirkkoihin.

Joensuun hautausmaille rekrytoidaan 40 kausityöntekijää viiden kuukauden työsuhteisiin ja 30 kesätyöntekijää kahden kuukauden työsuhteisiin.

Hautausmaiden kesätyöntekijöiltä odotetaan reipasta asennetta ja kykyä fyysiseen ulkotyöhön. Aiemmasta kokemuksesta puisto- ja puutarhatöistä on etua, samoin alan koulutuksesta. Työntekijöiltä edellytetään pääsääntöisesti täysi-ikäisyyttä, mutta Joensuun kahden kuukauden pesteihin pääsee jo 17-vuotiaana.

Hautausmaiden lisäksi seurakunnat työllistävät tiekirkkojen oppaita. Utran kirkkoon etsitään kahta opasta juhannuksesta heinäkuun loppuun. Joensuun kirkkoon valitaan kahdesta neljään opasta. Työjaksot ovat puolentoista tai kolmen kuukauden mittaisia, ja ne sijoittuvat kesäkuusta elokuulle.

Kesä on myös rippileirien aikakautta. Niiden vetäjiksi tarvitaan kesäteologeja ja -nuorisotyöntekijöitä sekä isosia, joita tulevan kesän leireillä on yhteensä noin 210. Enon seurakunta rekrytoi kesätyöntekijän rippikoulutyöhön kolmeksi viikoksi, Pielisensuun seurakunta kesäteologin kahdeksi kuukaudeksi ja Joensuun seurakunta leiriohjaajia kahdelle rippileirille.

Tarkempia tietoa avoimista paikoista saa KirkkoRekry-palvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jossa on kirkon avoimet työpaikat kaikkialta Suomesta. Osa hauista on jo auki, ja viimeisetkin käynnistyvät helmi-maaliskuun aikana.

2024-01-29 09:36:00.0