Elävänä eläkkeellä -tapahtuma kannustaa hyppäämään rohkeasti uuteen elämänvaiheeseen

Kaksi nauravaa ihmistä yhteisen potkulaudan päällä ja teksti: Elävänä eläkkeellä.

Hiljattain eläkkeelle jääneet ja pian eläkkeelle jäävät ovat tervetulleita Elävänä eläkkeellä -tapahtumaan Rantakylän kirkolle maanantaina 26. helmikuuta kello 13–16. Joensuun, Pielisensuun ja Rantakylän seurakuntien järjestämä maksuton tapahtuma on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat uutta kipinää eläkevuosiinsa.

Tapahtuma oli tarkoitus järjestää jo viime syksynä, mutta kahden pääesiintyjän sairastumisen vuoksi se siirtyi tälle vuodelle.

Ohjelmassa on makupaloja monologista Anjan lähes erinomainen elämä, jota esittää Minna Maaria Virtanen Joensuun kaupunginteatterista. Tuoreet eläkeläiset Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilona Pietarinen keskustelevat siitä, miltä eläkkeelle jääminen on heistä tuntunut.

Työpajoissa voi kuulostella omia unelmia, toiveita ja tarpeita eläkevuosille. Tapahtumassa on varattu aikaa porinoille ja yhteiselle keskustelulle. Päivän aikana on myös mahdollisuus tutustua erilaisiin vapaaehtoistehtäviin.

Päiväkahvin yhteydessä on tarjolla kakku- ja hedelmäbuffet. Tarjoilun vuoksi pyydetään ilmoittautumaan viimeistään sunnuntaina 18.2. joensuunseurakunnat.fi/ilmoittauduLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai puhelimitse 013 263 5300 (ma–to klo 9–15 sekä pe klo 9–12).

Tue Feb 06 12:17:00 EET 2024