Pääsiäisenä tapahtuu – 9 kiinnostavaa tapahtumaa musiikin ystäville, perheen pienimmille ja hartaita hetkiä haluaville

Koriin on laitettu värikkäitä munia.

Pääsiäinen ja sitä edeltävä hiljainen viikko on tapahtumantäyteinen Joensuun seurakunnissa. Kaikki tapahtumat on listattu pääsiäissivusto Hoosianna.fi:hinLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Hoosianna.fi-sivustolta löytyy kootusti ja päiväkohtaisesti tapahtumat hiljaisen viikon iltakirkoista ja musiikkihetkistä pääsiäispäivien messuihin. Poimimme kolme kiinnostavaa tapahtumaa musiikin ystäville, perheen pienimmille ja hartaita hetkiä haluaville.

Musiikin ystäviä hemmotellaan:

1. Viulisti Sanna Kivivuori ja sellisti Ville Kivivuori esittävät muun muassa Bachin ja Cohenin sävellyksiä palmusunnuntain konsertissa Tuupovaaran kirkossa su 24.3. klo 16.

2. Kanttori Tuomas Pyrhönen improvisoi uruilla tutuista kärsimysajan virsistä Käy yrttitarhasta polku -konsertissa Joensuun kirkossa pe 29.3. klo 16.

3. Tapani Nuutisen säveltämän ja sanoittaman Katso ihminen -gospelpassion esittää Mikko Juntusen johtama Gospelpassiokuoro ja -yhtye Pielisensuun kirkossa ma 1.4. klo 18.

Perheen pienimmille on tarjolla:

1. Sunnuntai kirkolla -tapahtumassa voi tuoda oman virpomavitsan siunattavaksi. Tarjolla on myös onnenpyörää, kasvomaalausta ja keittolounasta Rantakylän kirkossa su 24.3. klo 9.

2. Pääsiäisenä seikkaillaan Tuupovaaran kirkossa ti 26.3. klo 17.30. Seikkailuun ovat tervetulleita myös kummit ja isovanhemmat.

3. Noljakan kirkossa ei tarvitse jäädä penkkiin istumaan. Toiminnallisessa Messy Church -jumalanpalvelushetkessä kaikenikäiset pääsevät käyttämään luovuuttaan ma 1.4. klo 13.

Hartaita hetkiä ja pääsiäisen sanomaa tarjoaa:

1. Hiljaisen viikon iltahetkissä seurataan Jeesuksen matkaa raamatunluvun, rukouksen ja musiikin avulla Enon seurakuntatalolla ma–ke 25.–27.3. joka ilta klo 18.

2. Pitkäperjantain messu alkaa hiljaisuudella. Kirkon alttari on peitetty mustalla kankaalla, virret lauletaan ilman säestystä ja vain ikkunoista tuleva valo valaisee Pyhäselän kirkon pe 29.3. klo 10.

3. Ylösnousemuksesta riemuitaan pääsiäisyön Tuomasmessussa tuomasbändin, Arepan ja kanttori Janne Piipposen tahdittamana Rantakylän kirkossa la 30.3. klo 22.

Lisää pääsiäisen ajan tapahtumia löytyy: hoosianna.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2024-03-15 08:23:53.0