Markku Koistinen hoitamaan Enon kirkkoherran virkaa vuoden määräajaksi

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli on päättänyt kokouksessaan 26.11.2020, että Enon seurakunnan kirkkoherran virkaa ei julisteta haettavaksi vuoden määräaikana 1.9.2021–31.8.2022. Virka vapautuu nykyisen kirkkoherra Armi Rautavuoren jäädessä eläkkeelle 31.8.2021.

Kirkkoherran virkaa hoitaa kapitulin viranhoitomääräyksellä 1.9.2021–31.8.2022 pastori Markku Koistinen. Koistinen toimii tällä hetkellä Enon seurakunnassa kappalaisena.

Seurakuntaneuvosto ja yhteinen kirkkoneuvosto puolsivat virantäyttöprosessin siirtämistä

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli sai ratkaisunsa tueksi lausunnot sekä Enon seurakuntaneuvostolta että Joensuun seurakuntayhtymältä. Enon seurakuntaneuvosto esitti kokouksessaan 2.11.2020 lausuntonaan kapitulille, että kirkkoherran virkaa ei julistettaisi haettavaksi vuoden pituisena määräaikana nykyisen kirkkoherran jäätyä eläkkeelle. Lisäksi neuvosto pyysi lausunnossaan, että Enon seurakunnassa olisi jatkossa nykyisen kolmen sijaan kaksi papin virkaa, joista toinen olisi kirkkoherran virka.

Yhteinen kirkkoneuvosto totesi kokouksessaan 3.11.2020 lausuntonaan kapitulille, että Enon seurakunnan hallinnon ja talouden tarkastelussa talouden puuttumiskynnykset ylittyivät henkilöstömenojen osalta. Näin ollen päätös kirkkoherran virantäyttöprosessin käynnistämisestä kannattaa siirtää seurakunnan strategian ja suunnitelmien päivittämisen jälkeiseen aikaan.

Wed Dec 09 12:07:33 EET 2020