Joensuun seurakuntayhtymä ja urheiluseurat tukevat lasten ja nuorten liikuntaa korona-aikana

ruskea puinen kokousnuija pöydällä

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto käsitteli tänään kokouksessaan urheiluseurarahaston perustamista seurakuntayhtymään. Rahaston taustalla on yhteistyösopimus, joka on solmittu seurakuntayhtymän sekä joensuulaisten urheiluseurojen käynnissä olevien koronahankkeiden välillä. Sopimuksen mukaan seurakuntayhtymän urheiluseurarahasto vastaanottaa rahalahjoituksia SeeMe -hankkeeseen kuuluvilta Joensuun Mailalta, Joensuun Jipolta ja Joensuun Kataja Basketilta. Lahjoitettuja varoja käytetään lasten ja nuorten liikuntaharrastusten tukemiseen kyseisissä seuroissa. Avustusten jakamista koordinoivat Joensuun ev.lut. seurakuntien diakoniatyöntekijät.

Yhteinen kirkkoneuvosto vahvisti kokouksessaan myös hautaus- ja haudanhoitomaksut vuodelle 2021. Hautapaikkamaksut pysyvät pääosin ennallaan, mutta hautausmaksuihin tulee joitakin korotuksia. Haudanhoitomaksut pysyvät entisellä tasollaan. Neuvosto vahvisti myös Vaivion kurssikeskuksen ja Hietajärven leirikeskuksen hinnastot, joissa hinnat vastaavat suurin piirtein samaa tasoa kuin seurakuntien leirikeskuksissa yleisesti. Myös seurakuntatilojen käyttökorvausmaksut ensi vuodelle vahvistettiin neuvostossa esityksen mukaan. Käyttökorvausmaksut pysyvät ennallaan.

Lisäksi Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto kävi läpi tilannekatsauksen Herättäjäjuhlien järjestämisestä Joensuussa kesällä 2022. Päätöksen valmistelua päätettiin vielä jatkaa tammikuussa pidettävissä neuvotteluissa seurakuntayhtymän ja Herättäjäyhdistyksen edustajien kanssa.

Tue Dec 15 19:12:00 EET 2020