Kauden viimeisen Kirkkoraadin teemana Valta - tilaisuus Pielisensuun kirkossa 4.12.

Kirkon tornin kuva ja teksti Kirkkoraati.

Syyskauden viimeisessä Kirkkoraadissa 4.12. klo 16.30 Pielisensuun kirkossa puhutaan vallasta ja sen käyttötavoista. Illan teemana on "Kenelle valta kuuluu?".

"Itsenäisyyspäivän alla valta päättää omista asioista on esillä oleva teema. Valtaa käytetään myös lähestyvissä vaaleissa. Tammikuussa ovat ensimmäiset aluevaalit ja syyspuolella valitaan seurakuntavaaleissa kirkollisia vallanpitäjiä. Raati pui omia kokemuksiaan vallasta ja sen käyttämisestä niin kirkossa kuin laajemminkin yhteiskunnassa.", kertoo raadin puheenjohtaja Janne "Rysky" Riiheläinen.

Riiheläisen lisäksi mukana raadissa ovat Helena Hulmi, Heimo Karhapää ja Iiris Lehto. Raadin kokoonpanossa on kiinnitetty erityistä huomiota siihen, että erilaiset näkökulmat ja katsomukset tulisivat keskustelussa edustetuiksi.

Raadin on tarkoitus tarjota faktapohjaista, sivistynyttä yhteiskunnallista keskustelua, jossa kirkko ja usko ovat läsnä luonnollisella tavalla. Tavoitteena on laadukas asiaviihde, jossa arvopohjaista keskustelua käydään rakentavasti erimielisinä.

Tapahtuman tuottajana toimii Pielisensuun seurakunnan kappalainen Antti Kyytsönen. Hänen vastuullaan on myös Kirkkoraadin vakio-osio ”Mitä Raamattu sanoo tästä?” Paikalla olevalta yleisöltä kerätään kysymyskolehti, jota raati istuntonsa loppupuolella käsittelee.

Puolentoista tunnin keskustelu päättyy ehtookellojen lyönteihin klo 18.00. Keskustelu välitetään suorana verkkoon Toivon tähden - Luterilainen kirkko Joensuussa - Youtube-kanavalla ja se on siellä nähtävissä reilun viikon ajan.

Nyt neljättä kertaa kokoontuva Kirkkoraati on neljän hengen vakiokokoonpano, joka yhdessä päättää käsiteltävän aiheen. Aiemmissa kokoontumisissa on käsitelty kirkon asemaa yhteiskunnassa, työn merkitystä ja sukupolvien ketjua.

2021-11-29 15:47:00.0