Enon kirkkoherranvaalin ehdokkaat todettu kelpoisiksi  – seurakuntaneuvosto valitsee kirkkoherran joulukuussa

Somen ja verkon jakokuva.jpg

Enon seurakuntaan rekrytoidaan uusi kirkkoherra välillisellä vaalilla. Kirkkoherran virkaa tavoittelevat Enon seurakunnan vt. kirkkoherra Markku Koistinen, Kontiolahden seurakunnan I kappalainen Kati Nissi sekä Leppävaaran seurakunnan III kappalainen Jukka Raunu.

Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulin lausunnon mukaan kaikilla hakijoilla on kelpoisuus ja edellytykset kirkkoherran viran hoitamiseen.

Kaikille avoin vaalipaneeli seurakuntatalolla

Enon seurakuntaneuvosto järjestää seurakuntalaisia varten ehdokkaiden vaalipaneelin perjantaina 9.12.2022 klo 18 Enon seurakuntatalolla. Vaalipaneelin juontaa Enon seurakuntaneuvoston jäsen Ville Toivanen. Paneelikeskustelua voi seurata paikan päällä seurakuntatalolla tai YouTubessa Joensuun seurakuntien Toivon tähden -kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Yleisöllä on mahdollisuus esittää ehdokkaille kysymyksiä etukäteen vaalin verkkosivujen kautta. Kysymyksiä voi lähettää 6.12. saakka osoitteessa joensuunseurakunnat.fi/kirkkoherranvaaliLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Äänioikeus kirkkoherranvaalissa on Enon seurakunnan seurakuntaneuvoston jäsenillä. Seurakuntaneuvosto haastattelee ehdokkaat ja tekee lopullisen päätöksensä uudesta kirkkoherrasta kokouksessaan tiistaina 20.12.2022.

Enon kirkkoherran virka vapautui viime syksynä kirkkoherra Armi Rautavuoren siirtyessä eläkkeelle. Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli päätti tuolloin, että kirkkoherran virka jätetään julistamatta haettavaksi yhden vuoden ajaksi. Kirkkoherran virkaa on hoitanut väliajan vt. kirkkoherra Markku Koistinen.

Enon seurakunta on yksi Joensuun evankelisluterilaisen seurakuntayhtymän kuudesta seurakunnasta. Seurakunnassa on alle kymmenen työntekijää ja seurakuntaan kuuluu noin 4000 jäsentä.

2022-11-22 08:56:00.0