Koronarajoitukset helpottavat myös seurakunnissa – pienryhmät, kuorot ja leirit alkavat viikolla 7

Seurakuntien tilaisuuksiin pääsee jälleen entistä useampi osallistuja. Jumalanpalveluksiin sekä kirkollisiin toimituksiin kuten hautajaisiin, kasteisiin ja vihkimisiin mahtuu suurissa kirkkotiloissa jatkossa puolet kirkkotilan enimmäishenkilömäärästä.

Myös pienemmissä tiloissa osallistujien määrää joudutaan vielä rajaamaan, jotta voidaan taata riittävät etäisyydet osallistujien välillä. Kaikissa tilaisuuksissa on voimassa vahva maskisuositus.

Seurakuntien pienryhmät ovat tällä hetkellä osittain käynnissä. Kaikkien seurakuntien ryhmätoiminta alkaa turvallisuusohjeita noudattaen maanantaina 14.2. Samana päivänä käynnistyvät turvallisuusohjeet huomioiden myös kuoro- ja leiritoiminta.

Seurakuntien iltapäiväkerhojen toiminnan jatkuminen riippuu Joensuun kaupungin linjauksista.

Lisätietoja enimmäisosallistujamääristä Joensuun seurakuntien koronainfossa.

2022-02-03 17:00:33.0