Rippikoulu

”Rippikoulussa ei jäädä ilman naurua ja ketään ei jätetä yksin!”, nuoren kertomaa.

Rippikoulu käydään yleensä sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta. Rippikoulu kestää vähintään puoli vuotta ja niihin ilmoittaudutaan syksyllä. Perinteisten leiririppikoulujen lisäksi tarjolla on seurakunnasta riippuen myös päivä- tai teemarippikouluja.

Rippikoulun käynyt ja konfirmoitu seurakunnan jäsen voi toimia kummina, osallistua itsenäisesti ehtoolliselle ja asettua 18 -vuotiaana ehdokkaaksi seurakuntavaaleissa. Kirkollinen avioliittoon vihkiminen edellyttää rippikoulun käymistä.

Valkoinen alba päällä istuvia henkilöitä kädet sylissään.

Rippikoulu 2024

Tervetuloa mukaan rippikouluun!

Tällä sivulla näet rippikoulun aikataulut ja muuta infoa.

Jos sinulla on kysyttävää rippikoulusta tai mistä tahansa, niin ole rohkeasti yhteydessä Saijaan.

29.10.2023 klo 18 Riparin aloitusinfo, Enon kirkko

Rippileiri 23.-28.6.

Konfirmaatio 30.6.

Opetuspäivät, Enon seurakuntatalolla

28.1. klo 15-19.15
17.3. klo 10-14
7.4. klo 10-14
9.5. klo 10-15 (helatorstai)

Rippikouluun kuuluu yhteensä 80 opetustuntia. Osa tunneista pidetään leirillä ja ennen leiriä opetuspäivinä. Opetuspäivät ovat pakollisia ja jos olet poissa sairauden tai jonkin muun pakottavan syyn takia, sinulle tulee korvaustehtävät. Ilmoitathan poissaolot etukäteen Saijalle.

Projektit

Jokainen rippikoululainen osallistuu yhteen projektiin.

Projekteista lisää tietoa saat tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Projekteihin ilmoittautuminen (30.10.-12.11.)

Seurakuntaan tutustuminen

Rippikouluun kuuluu seurakunnan tilaisuuksiin tutustuminen. Tänä vuonna tutustumiskäyntejä on kolme. Voit vapaasti valita, missä seurakunnan tilaisuuksissa käyt tutustumassa. Jumalanpalveluksiin tutustumiset on kevään opetuspäivien yhteydessä.

Voit valita kaikista seurakunnan eri tilaisuuksista mieleisesi, jossa käyt tutustumassa.

Vapaasti valittavia tilaisuuksia on esim. nuortenillat, discord-peli-illat, holylanit ja muut tilaisuudet, jumalanpalvelukset tai hartaudet, kauneimmat joululaulut, kaste, hautajaiset, avioliittoon vihkiminen, retket, konsertit tai seurat, joissa mukana seurakunnan työntekijä.

Nuorten toiminnasta löydät tietoa täältä.

Tutustumiskäynneistä tehdään merkinnät sähköiseen riparikorttiin.

Riparikorttiin pääset osoitteessa play.seppo.io
Valitse kieleksi suomi.
Valitse Pelaajana.
Kirjoita oma henkilökohtainen koodi, jonka olet saanut tekstiviestillä. (Saat teksitiviestin riparin aloitusinfossa)