Kouluikäiset

"Yhdessä on hyvä olla, viettää hetki iloinen." - Anna-Mari Kaskinen

Rantakylän seurakunta tarjoaa kouluikäisille lapsille avoimia ja maksuttomia kerhoja ja edullisia leirejä. Lasten harrastustoiminnan lisäksi seurakunta järjestää perheille retkiä ja toimintapäiviä sekä tapahtumia. Tule mukaan, täällä on paikka juuri sinulle.

KEVÄT 2024

Kerhot ja lasten kuoro

Kerhot aloittavat 30.1 ja kuoron kevätkausi alkaa jo 11.1. Tiedotamme toiminnasta jakamalla esitteet oppilaille Rantakylän alueen alakouluissa.
Ilmoittautumislinkit löytyvät ILMOITTAUTUMINEN-välilehdeltä Rantakylän seurakunnan kohdalta. Kerhoihin ilmoittautuminen alkaa la 20.1. klo 12

Kerhot ovat maksuttomia. Kerhonohjaajina toimivat seurakunnan kerhonohjaajan koulutuksen käyneet 15-20 v. nuoret ja kuoroa ohjaa seurakunnan kanttori. Kerhon päätteeksi on pieni yhteinen hetki, jossa voidaan lukea esimerkiksi kerhorukous. Muutokset kerhojen osalta ovat ikäviä, mutta mahdollisia. Kerhot toteutuvat mikäli kerholaisia on riittävästi.

Kerhopaikkojen osoitteet:

• Rantakylän kirkko: Rantakylänkatu 2 (sisäänkäynti A-ovesta)
  • Talastupa: Talastie 2

LEGOKERHO (1.-3. lk)

• luovaa legoilla rakentamista ja vähän muutakin puuhaa
  • tiistaina klo 16.45-17.45 Talastuvalla
  • tiistaina klo 16.45-17.45 Rantakylän kirkolla

TIETOKONEPELIKERHO (5.-7. lk)

• tietokonepelaamista, pelikonsoleita ja pelikoneen rakentamista yhdessä oppien
  • keskiviikkona klo 17-19 Rantakylän kirkolla

TIEDEKERHO (1.-3. lk) helmikuussa 7.2. - 28.2.

• tieteen ihmeitä lapsille
  • ke klo 16.45-18.15 Rantakylän kirkolla

TIEDEKERHO (4.-6. lk) maaliskuussa 13.3. - 3.4.

• tieteen ihmeitä lapsille
  • ke klo 16.45-18.15 Rantakylän kirkolla

PUUHAKERHO (2.-4. lk)

• askartelua, pelejä, leikkejä, ulkoilua
  • torstaina klo 16.45-17.45 Rantakylän kirkolla

TRIOLI-KUORO (1.-6. lk) to 11.1. alkaen

Harjoituksia pidetään kahdessa ryhmässä, joista voit valita sinulle sopivamman.
Johtajana kanttori Pasi Karjalainen, p. 050 581 2485. Ilmoittautumiset suoraan Pasille harjoituksissa.

• to klo 14 Utran koululla musiikkiluokassa
  • to klo 15 Rantakylän kirkon takkahuoneessa

Leirit

Leirit pidetään Vaivion kurssikeskuksessa. Leirimaksu (30 €) sisältää kuljetukset, majoittumisen 2-4 hengen huoneissa omin liinavaattein, ruoat, ohjelman sekä tapaturmavakuutuksen. Leirimaksusta voi anoa vapautusta taloudellisin perustein ottamalla ennen leiriä yhteyttä työntekijään.

Leirien ohjelma on monipuolista: askartelua, leikkejä, kisoja, mukavaa yhdessäoloa, Raamattujuttuja, musiikkia ja rauhallisia hartaushetkiä Tähtikappelissa. Leiriruoka on herkullista ja saunan lämpö mukavaa. Leireillä on mukana nuorisotyönohjaajien lisäksi isosia sekä avustajia.

Leireille tulee ilmoittautua ennakkoon netti-ilmoittautumisen kautta. Ilmoittautuneille lähetetään leirikirje, jossa kerrotaan tarkempia tietoja leiristä. Leirit on tarkoitettu ensijaisesti Rantakylän seurakunnan alueella asuville lapsille ja ne järjestää Rantakylän seurakunta.

Leirikeskukseen tutustuminen.

• VILINÄLEIRI 2.-4. -luokkalaisille la-su 17.-18.2.
    Leirille ilmoittaudutaan su 28.1. klo 12 - to 1.2. välisenä aikana Ilmoittautuminen-välilehden kautta.

• VILSKELEIRI 5.-7. -luokkalaisille la-su 4.-5.5.
    Leirille ilmoittaudutaan su 14.4. klo 12 - to 18.4. välisenä aikana Ilmoittautuminen-välilehden kautta.

Mahdollisuus leiri- tai retkimaksun alentamiseksi

Leiri- ja retkimaksuista voi hakea alennusta taloudellisin perustein. Täytetty hakemus ja liitteet toimitetaan ennen leiriä / retkeä nuorisotyönohjaajalle.

Perheretki tulossa jälleen syyskaudella!

Päiväretkelle perheille.

Sunnuntai kirkolla - 4.2., 24.3. ja 19.5.

Tulkaa viettämään koko perheenä sunnuntaita kirkolle klo 9-13!

• klo 9 alkaen maksutonta aamupalaa seurakuntasalissa
  • klo 10 messu kirkossa
  • messun jälkeen yhteistä evästä ja monenlaista puuhaa eri-ikäisille
  • lisätietoja lähempänä Rantakylän seurakunta -facebook-sivulla

Polkumessu klo 18

Nuorten toteuttama messu tiistaisin Rantakylän kirkossa, Rantakylänkatu 2.

Tiistaisin 30.1., 27.2., 19.3., 23.4. ja 28.5.

Pikkuhelppi

Kaipaatko arkeesi hengähdyshetkeä? Haluaisitko saada lyhytkestoista apua suoraan kotiin tai kodin lähiympäristöön?

Pikkuhelppi-tukipalvelu perheille Maksutonta matalan kynnyksen tukea ja pientä apua perheen kotiin ja kodin lähiympäristöön. Tuki voi sisältää esim. lastenhoitoa, keskustelua tai arjen kaaoksen selättämistä. Pikkuhelppi tarjolla pääasiassa maanantaiaamuisin, mutta tarvittaessa voidaan tavata myös illalla. Toiminta-alueena Rantakylä, Mutala ja Utra.

Pikkuhelppiä tekee lastenohjaaja Paula Suliman yhdessä työparin kanssa.
Pikkuhelppi-yhteydenotot varhaiskasvatuksen ohjaaja Laura Karviselle, p. 050 5858729 tai laura.karvinen@evl.fi

Rantakylän Rämpijät ry

Partiolippukunta toimii Rantakylän seurakunnan alueella. Partiokolo sijaitsee kirkon tiloissa, Rantakylänkatu 2 C.
 Lisää tietoa partiosta (rantakylanrampijat.com)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

nuorisotyönohjaaja
Rantakylän seurakunta