Isoset

”Näytä, missä apuamme, lahjojamme tarvitaan. Opeta oi Herra meitä, omastamme jakamaan.” - Lahjalaulu – Jaakko Löytty

Rippikoulun jälkeen kutsumme nuoria mukaan isostoimintaan. Isostoiminta pitää sisällään isosen taitojen oppimista koulutuspäivissä ja leireillä. Isoskoulutuksesta saat todistuksen.

Isoskoulutuksen käytyäsi, voit hakea leiri- ja kesälomakerhoisoseksi. Leirejä ovat esim. rippileirit ja leirit alakouluikäisille.

Isostoiminnassa on turvallista kasvaa kristittynä ja kokea yhdessä seurakunnan jäsenyyttä, oppien, osallistuen, kysellen, kuunnellen, laulaen, huutaen tai hiljentyen. Jokainen tavallaan!

Isoskoulutus ja isostoiminta ovat sinua varten, eikä osallistuminen velvoita toimimaan isosena. Kaikki halukkaat eivät myöskään välttämättä pääse isoseksi ensimmäisen vuoden jälkeen.

Isoset osallistuvat palvelutehtäviin isoskoulutuksen aikana ja sen jälkeen. Osasta tehtävistä (esim. leirit) maksetaan pieni palkkio. Nuori voi toimia myös kerhonohjaajana. Kerhonohjaajakoulutus tapahtuu toiminnan ohessa.

Jos isoskoulutus kiinnostaa sinua, ota yhteyttä Marika Laitinen p. 050 3603 680

Syksyllä 2023 aloittavat isoset

Koulutus pitää sisällään koulutuspäiviä ja osallistumista seurakunnan nuorten toimintaan ja tapahtumiin. Isoskoulutuksen käytyäsi sinulla on mahdollisuus toimia isosena muun muassa kesälomakerhoissa, lastenleireillä sekä rippileireillä. Koulutukseen kuuluvat myös kaksi leiriä, joista toinen pidetään syksyllä ja toinen keväällä. Aikataulut selviävät myöhemmin.

Aiemmin koulutuksen aloittaneet isoset

Syksy-talvi 2023-2024 on mahdollisuus vaikuttaa nuortentoiminnan suunnittelussa ja toteutuksessa ja harjoitella isostaitoja. Syksyllä 2023 alkaa isoisosten koulutuksen, mihin jokainen perusisoskoulutuksen käynyt voi ilmoittautua.

Osallistuminen toimintaan koko kauden aikana vaikuttaa kesän isosvalintoihin.

seurakuntapastori
Pyhäselän seurakunta