Holylan-toiminta

- pelaamisen ja toivon puolella-

pelitoimintaa yli 13-vuotiaille ja yli 18-vuotiaille

Järjestämme verkkopelaamisen Holylan-tapahtumaa noin 3 kertaa vuodessa nuorille ja 2 kertaa vuodessa yli 18-vuotiaille.

Nuorten (yli 13-vuotiaat) pelitoiminnassa pelataan S, K-7, K-12 ja K-16 pelejä. Noudatamme PEGIn peli-ikärajoja ja KAVIn tulkintaa Kuvaohjelmalaista. Kavin tulkinta ikärajajoustosta muuttui keväällä 2021 harkinnanvaraiseksi lasten ja nuorten ryhmissä. Periaatteessa siis K-16 pelejä voi pelata 13-vuotias, kun nuori pelaa omilla tunnuksillaan ja omilla laitteillaan, niin ikärajajousto on mahdollista huoltajan harkinnanvaraisuudella. Yleisesti tiloissa käytössä olevilla konsoleilla ei voi pelata kuin sille ikäryhmälle tarkoitettuja pelejä. K-18 pelejä pelataan vain kuin kaikki osallistujat ovat täysi-ikäisiä.

Pelitoimintamme on toisia kunnioittavaa ja kannustavaa. Lani-isoset, laniohjaajat ja työntekijät pelaavat yhdessä nuorten kanssa.

Haluatko laniohjaajaksi?

Oletko yli 20-vuotias ja kiinnostunut pelaamaan nuorten kanssa yhdessä? Omistat ps5 ja/tai tietokoneen. Laniohjaajana pääset ohjaamaan yhteisiä pelejä esim. Minecraft, Fortnite, CS2. Pyynnöstä annamme myös todistuksen työkokemuksestasi. Maksamme pientä ruokapalkkiota.  Jos omaat ohjauskokemusta se on plussaa.  Ilmoittaudu tässä ja/taiLinkki avautuu uudessa välilehdessä ole yhteydessä Delluun.

Liity Holylan-yhteisöömme Discordissa.

Perhelanit 9-12-vuotiaille huoltajineen

Perhelanit järjestetään la 12.10.2024 Seurakuntakeskuksella päivän mittaisena tapahtumana.
Perhelaneille osallistuu lapsi+huoltaja/huoltajat omilla laitteillaan esim. konsoli tai PC. Laneilla voi pelata PEGI-arvioinneiltaan S, 7 ja 12-vuotiaiden pelejä. Noudatamme kuvaohjelmalakia.  Käytössä on seukkarin VR-huone sekä pelikonsolit.

Vuoden 2024 Holylanit 13-20-vuotiaille:
Laneilla sallitut pelit ovat PEGI-arvioinniltaan S, 7, 12 ja 16. Laneille saa ilmoittautua vain yli 13-vuotias johtuen kuvaohjelmalaista. Lisäksi pelata voi vain omin pelitunnuksin.

- pe 10.-11.5.2024 Holylanit Seurakuntakeskus. Pelaajamaksu 5e. Perjantaina alkavat lanit alkavat klo 16.45. Koneen saa tuoda 15.30 alkaen. Lanit päättyvät lauantaina tasan klo 12. Ilmoittautuminen 28.2.-19.4.2024 Ilmoittaudu tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

- pe 13.-14.9.2024 Holylanit Seurakuntakeskus. Pelaajamaksu 5e. Yhteistyössä Liperin seurakunnan kanssa.

-  pe 29.-30.11.2024 Holylanit Seurakuntakeskus. Pelaajamaksu 5e.

-Suosittelemme ilmoittautumaan laneille heti, kun ilmoittautuminen avautuu, koska usein lanit ovat suosittuja ja paikat täyttyvät ennen ilmoittautumisen päättymistä.

Infoa laneista

Nuorten Holylanit 13-20-vuotiaille ovat Joensuun seurakuntakeskuksella, Kirkkokatu 28.

Lanit on yhteinen pelaamiseen keskittyvä tapahtuma. Laneilla pelataan omalla konsolilla tai tietokoneella osallistuen yhteisiin peleihin tai pelaten omia pelejä. Yhteisiä kisoja ja turnauksia järjestetään ja niihin ei ole pakko osallistua. Verkkopiuhoja (rj45CAT6) ja jatkojohtoja on järjestäjän puolesta. Tapahtumassa on mahdollista nukkua, mutta se ei ole pakollista. Yöpymisvälineet tulee kuitenkin ottaa mukaan. Tapahtuma on vain ilmoittautuneille.  Omat eväät mukaan ilman energiajuomia. Käytössä pakastin ja jääkaappi sekä mikro. Kahvia, kaakaota ja teetä on tarjolla ilmaiseksi. Pelaajamaksu 5€.  Huom! llmoittautumismaksu laskutetaan mikäli perut ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen. Varasijoille kannattaa myös ilmoittautua, mikäli lanit tulevat täyteen.

Lanien ohjelma karkeasti on seuraava:
klo 15.30-16.45 kasaamaan koneita
klo 16.45 infoa ja yhteinen peliturnaus (cs2 yms.) sekajoukkueissa tai yksilönä.
           hartaus + taukokisa
           peliturnauksia
22-07 yörauha eli ei talosta poistumista
00-09 vapaata pelaamista.
klo 9  yhteistä pelailua
klo 11 aloitamme siivoamisen
klo 12 tapahtuma päättyy ja voi lähteä kotiin

Tekniset asiat

• yhden näytön periaate eli jokainen voi ottaa mukaansa pöydälle yhden näytön, mutta voit ottaa mukaasi tietokone+pelikonsoli, mikäli molemmat käyttävät samaa näyttöä
  • ilmoittautuessa voit pyytää virtuaalilasipaikkaa, joka hieman leveämpi kuin muut paikat, mutta silti voit ottaa vain yhden näytön mukaasi
  • tarkista, että tietokoneessa (pöytäkone) on verkkokortti. Läppäreissä tätä ei välttämättä ole, mutta laneille osallistuminen onnistuu silti, joko langatonta verkkoyhteyttä käyttäen tai adapterin/telakan kautta.
  • tarjoamme rj45(cat6)-verkkojohdon sekä jatkojohdon pelaamista varten
  • Ota mukaan mikilliset kuulokkeet. Voi olla myös pöytämikki, mutta kaiuttimet eivät ole mahdollisia.
  • Laneilla kokoonnumme discordissa.
  • Käytössä olevaa verkkoa monitoroidaan ja logataan, joten viihdy laneilla viisailla saiteilla.
  • Suoratoistopalveluiden käyttö sallittua oman kännykän tms. verkon kautta

Ruoka-asiat

• omin eväin
  • voit käydä KÄVELLEN kaupungilla syömässä tai hakemassa ruokaa
  • voit tilata kotiinkuljetuksella ruokaa Yläsatamakadun puoleisesta ovesta
  • käytössä on jääkaappi, pakastin, mikro.
  • tarjolla osallistujille kuumaa vettä + kaakaota + teetä + pikakahvia

Keltainen kolmio jonka sisällä ja alapuolella lukee holylan teksti

Yhteydenotot ensisijaisesti whatsappilla!

nuorisotyönohjaaja