Nuoret

Nuorisotyön kantavana ajatuksena on kannustaminen yhdessä suunnitteluun, tekemiseen ja olemiseen. Seuraa meitä ja infoa instassa @psuunuoretLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Pielisensuussa keskeistä toimintaa ovat nuorten iltapalaillat, joissa tavataan kavereita, kokataan ja ruokaillaan yhdessä ja pidetään yhteinen hartaushetki.

Lisäksi tarjolla on vaihteleva määrä retkiä ja leirejä, joihin osallistua. Vastuullisempia tehtäviä puolestaan tarjoavat isos- ja kerhonohjaajakoulutukset. Lisätietoja voit kysellä nuorisotyönohjaajilta.

Musiikki kulkee mukana kaikessa toiminnassa. Laulajia ja soittajia kutsutaan messuihin ja tapahtumiin avustamaan.  Ohjatusti voit olla mukana Mosaiikissa ja Taizé-musiikkiryhmässä. Bändikämppä on tarjolla ominpäin soittoa varten pienille ryhmille.

Nuorten iltapala

Nuorten iltapala valmistuu keskiviikkoisin klo 17-20 Pielisensuun kirkon nuorten tilassa. Pientä syömistä, yhteistä kokkailua, hengailua, pelailua, laulua ja soittoa, läksyjä... Illan aikana yhteinen iltarukoushetki.

Isoskoulutus

Oletko kiinnostunut isosena toimimisesta riparilla tai lastenleireillä?

Isoskoulutus eli ISKO antaa sinulle monipuolista kokemusta, uusia ystäviä ja ryhmänohjaustaitoja. Saat koulutuksen käytyäsi todistuksen, josta on hyötyä esimerkiksi jatko-opinnoissa ja vaikkapa kesätöiden haussa.

Isostoimintamme koostuu leireistä ja  koulutusiltapäivistä. Osallistumalla aktiivisesti koulutuksiin ja seurakunnan nuorisotyöhön ja muuhunkin seurakunnan toimintaan - kuten nuorteniltoihin, retkille ja erilaisiin yksittäistapahtumiin sekä jumalanpalveluselämään - kehität osaamistasi ja kasvat luontevasti isoseksi ja isosena. Lisätietoa isoskoulutuksesta saat täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

MOSAIIKKI-musiikkiryhmä 11-19-vuotiaille

Nuorten musiikkiryhmä 11-15 vuotiaille ja 15-19 vuotiaille. Mosaiikkissa lauletaan ja soitetaan. Mosaiikki osallistuu säännöllisesti Siipimessuihin, tekee keikkaretkiä ja leireilee.

Laulajat muodostavat kuoron. Myös soittajat saavat ohjausta soittimien hallintaan ja yhteissoittoon. Aiempaa soittokokemusta ei tarvitse olla. Kysy lisää Korhosen Tiinalta, tiina.a.korhonen@evl.fi tai 050 3675 172. Harjoitukset keskivikkona klo 15.30-17.00 Pielisensuun kirkolla.

Ilmoittaudu Mosaiikki 11-19 vLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Taizé-messut Pielisensuun kirkossa

Sunnuntaisin klo 18.00:

28.1.2024

11.2.2024

25.2.2024

10.3.2024

30.3.2024 Pääsiäisyön Taize kello 23.00

Kuoro ja soitinryhmä harjoittelee tuntia ennen messua.

Messun jälkeen iltatee.

Taizé-matka 2024

Elokuussa starttaa jälleen bussi kohti Ranskaa ja Taizén kylää! Olethan mukana!

Mikä paikka on Taizé?

Viikosta toiseen, ympäri vuoden nuoret tulevat kaikista Euroopan maista, kuin myös muista maanosista kohtaamaan toinen toisiaan ja osallistumaan tämän yhteisön elämään. Taizé on nuorten kohtaamispaikka ja yhteisö sijaitsee pienessä kylässä Ranskan itäosassa, 100 km Lyonista pohjoiseen.

Matkakohteeseemme voit tutustua lähemmin osoitteessa www.taize.fr, minkä lisäksi YouTubesta löytyy paljon videoita ja musiikkia Taizéstä. Muun muassa 15 minuutin mittainen Taizén esittelyvideo "Elämää Taizessä" löytyy näillä hakusanoilla YouTubesta ja kertoo siitä millainen paikka on kyseessä.

Matkan hinta on riippuvainen matkalaisten määrästä, alaikäisten lähtöhinta on 600 € ja täysi-ikäisten 700€. Hinta huojentuu yhteisissä talkoissa.
Mitä enemmän on bussissa porukkaa, sitä edullisempi on jokaisen matka. Hinta sisältää matkat (bussi, lautta), ateriat laivalla sekä viikon oleskelun Taizéssä.

Toivottavasti myös sinä olet joukossamme tulevalla matkalla!

MATKAN KULKU PÄÄPIIRTEISSÄÄN
Matka toteutetaan heinä-elokuunvaihteessa 2024 ja matkapäivät ovat 26.7-.6.8.2024

Pe 26.7. klo 8 lähtö Pielisensuun kirkko -> Helsinki -> Travemünde (lautassa yö ja päivä)
La 27.7. saapuminen Travemünden satamaan noin klo 22 (-> ajetaan yön yli Ranskaan)
Su 28.7. perillä Taizéssa iltapäivällä, noin klo 13-15
28.7-.3.8. Taizessä osallistumme yhteisön ohjelmaan
La 3.8.  noin klo 23 lähtö kohti Saksaa (ajetaan yön yli)
Su 4.8. Päivä Hampurissa, noustaan lauttaan myöhään illalla
Ti 6.8.  noin klo 10 laiva saapuu Vuosaaren satamaan, josta ajamme kotiin Joensuuhun
Ti 6.8  noin klo 16 saavumme Pielisensuun kirkon pihaan

MATKALLE ILMOITTAUTUMINEN JA MATKAMAKSUT
Matkalle ilmottaudutaan tällä lomakkeella.Linkki avautuu uudessa välilehdessä  Lähetämme 100 e ennakkomaksulaskun noin viikon sisään ilmoittautumisesta. Maksu palautuu, jos matka ei toteudu. Maaliskuun loppuun mennessä maksetaan 150€ ja kesäkuun loppuun mennessä matkan loppuhinta. Maksuohjelmaan voi pyytää joustoa.  Talkoisiin osallistuneiden matkanhinta määräytyy aktiivisuuden mukaan. Kaikki maksut palautetaan takaisin kesäkuun alussa, mikäli matkaa ei päästä toteuttamaan. Mikäli matka peruuntuu kuukautta ennen matkaa henkilökohtaisesta painavasta syystä palautamme osan maksetusta matkasta takaisin.

Tällä hetkellä meillä on varauksessa laivaan 40 paikkaa. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ja heti varaamme paikkoja lisää, mikäli ryhmä kasvaa tämän yli.

Seurakunnasta matkanjohtajiksi lähtevät Tiina K, Tiina H-S, Tiina W ja Mikko.

nuorisotyönohjaaja/rippikoulutyö
kanttori