Kouluikäiset

”Taivaan Isä suojan antaa. Hän on Isä jokaisen. Lapsen huolet Hän voi kantaa paremmin kuin ihminen.” - virsi 503

7-13 vuotiaille järjestetään seurakunnassa erilaista toimintaa. Kerhoja järjestetään mahdollisuuksien mukaan kolmella vaaralla, jotta ne olisivat mahdollisimman monen ulottuvilla. Kerhotoiminta on maksutonta.

Kerhojen lisäksi on vaihtelevasti erilaisia teemapäiviä,tapahtahtumia,  perhemessuja, ja retkiä, jotka voivat olla suunnattuja myös koko perheelle. Seurakuntien työntekijät tahtovat olla mukana jakamassa lasten kasvatusvastuuta vanhempien ja muiden kasvattajien kanssa. Toiveita toimintaan liittyen otetaan mielellään vastaan.

Kevät 2024

varhaisnuorten kerhot

kysy vapaita paikkoja Suvilta

Tuupovaaran kokkikerhot

maanantaisin

ryhmä 1 klo 14.45-16.15

ryhmä 2 klo 16.30-18

Kiihtelysvaaran kokkikerho

torstaisin klo 16-17.30

Kepparikerho Heinävaaran koululla

maanantaisin klo 13-14.30

Yö kirkossa 3.-4. luokkalaisille

ilmoittaudu tästä ilmoittautuminen aukeaa 29.4.

25.-26.5024 Hoilolan kirkossa

Oletko koskaan yöpynyt kirkossa?

Nyt  siihen on erittäin hyvä tilaisuus, sillä seurakunta järjestää taas mahdollisuuden yöpyä Hoilolan kirkossa! Yön yli kestävä seikkailu alkaa lauantaina klo 15 ja päättyy sunnuntaina klo 14 alkavan jumalanpalveluksen jälkeen.

Luvassa on nukkumisen lisäksi mm.  ulkoilua, pelailua ja  syömistä .

Kesä 2024

Telttaleiri 11-13.6.

ilmoittaudu tästä ilmoittautuminen aukeaa 29.4.

3-7-luokkalaisille

Leiri pidetään Murikan majalla, Ahvenisella

Leirin hinta on 40€ (sis. ruokailut, ohjelma sekä tapaturmavakuutus)

Leiri on Enon ja Vaara-Karjalan seurakuntien yhteinen, joten uusien kavereiden löytyminen on taattua!

Leirille tullaan omilla kyydeillä.
Oma teltta ei ole välttämätön, vaan teltan saa lainaan myös seurakunnalta.
(Jos kesän alussa on kauhean kylmää, on mahdollista yöpyä myös majassa sisällä.)

Murikan maja on hieno leiripaikka Pielisen rannalla keskellä mäntymetsää.
Leirillä ollaan koko ajan ulkona.

Lähde mukaan huippu kivalle leirille, jossa ollaan yhdessä, loikoillaan auringossa, pelataan, tehdään käsillä, nautitaan luonnosta, istutaan nuotiolla illan hämyssä ja tietysti saunotaan ja uidaan.

Tusinaretki 17.-19.6.

(ilmoittaudu tästä) ilmoittautuminen aukeaa 29.4. klo 7.00.

Enon ja vaara-karjalan seurakuntien yhteinen retki Helsinkiin ja Linnanmäelle.

Retki on vain 2011 ja 2012 syntyneille.

Huom! Retkelle lähdetään Joensuusta, juna-asemalta.
Juna-asemalle tullaan omilla kyydeillä.
Retkeläiset voivat järjestää kimppakyytejä asemalle.

Retken ohjelma:
17.6. junamatka Helsinkiin, majoittuminen hotelliin, yhteistä tekemistä Helsingissä
18.6. koko päivä linnamäellä
19.6. yhteistä tekemistä Helsingissä ja junamatka kotiin hotellissa

Lapset nukkuvat huoneissa retken ohjaajan tai isosen kanssa.

Retken Hinta: 90 euroa
Hintaan kuuluu ruokailut, junaliput, hotellimajoitus, ranneke Linnanmäelle sekä tapaturmavakuutus.

HUOM! Ilmoittautuminen avautuu 29.4. klo 7.00. Retkelle otetaan mukaan 23 lasta.
Enon seurakunnan alueella asuvat lapset ovat ensisijalla.

Retki voi täyttyä hyvinkin nopeasti, joten ole ajoissa liikkeellä.
Ilmoittauduthan oman seurakuntasi lomakkeella! (EI Enon lomakkeella)

Maksuvapautus leirimaksusta

Leirimaksusta on mahdollista anoa maksuvapautusta perheen taloudellisen tilanteen vuoksi. Voit ilmoittaa tarvitsevasi maksuvapautuslomakeen ilmoittautumisen yhteydessä.

Kirkontorin siluetti yöllä. Taustalla täysikuu. Tornissa valot päällä. Yö kirkossa, kaikkien aikojen yökyläily
Kaikkien aikojen yökyläily kutsuu.
Viipaloidusta hedelmistä ja kasviksista tehty välipala. Naposteltavista on muotoiltu pupu ja kukkia lautaselle
Tule mukaan kokkikerhoon!

nuorisotyönohjaaja, lapsi- ja perhetyö