Rippikoulu

”Yhteistä matkaa tehdä saamme turvaten vain Vapahtajaan. Ja risti näyttää meille suunnan. Käy, Herra meitä siunaamaan.” -  Käy Herra meitä siunaamaan, Jaakko Löytty

Rippikoulu käydään yleensä sinä vuonna kun täytetään 15 vuotta. Rippikoulu kestää noin puoli vuotta ja ilmoittautuminen on syksyllä. Nuoret saavat tietoa rippikoulusta koululla tai kotiin lähetettävällä kirjeellä. Rippikoulun voi käydä leiririppikouluna tai päivärippikouluna.

Rippikoulun käynyt ja konfirmoitu seurakunnan jäsen voi toimia kummina, osallistua itsenäisesti ehtoolliselle ja asettua 18 -vuotiaana ehdokkaaksi seurakuntavaaleissa. Kirkollinen avioliittoon vihkiminen edellyttää rippikoulun käymistä.

Rippikoulu koskettaa nyt sinua nuori, joka täytät vuoden 2024 aikana 15 vuotta, tai olet jo täyttänyt aiemmin. Rippikoulukautena 2022-2023 rippikoulun aloittanut, jos rippikoulusi on jäänyt kesken tai aloittamatta ja nyt olisi parempi ajankohta sen suorittamiseen, ole yhteydessä Marika Laitiseen tai Marita Tiileen.

Virsikirja nojaa kirkonpenkin selkänojaan, nuoren tytöt hahmo taustalla.

Rippikoulu 2023-2024

Ripari-info pidetään Pyhäselän yläkoululla viikolla 36 kaikille 8.-luokkalaisille. Ilmoittautuminen rippikouluun tapahtuu sähköisesti 10.-30.9.2023. Valintakirjeet lähetetään sähköpostitse viikolla 41.

seurakuntapastori

Perhekeskus-yhdyshenkilö

nuorisotyönohjaaja

Nuorisotyö, rippikoulutyö, isostoiminta.

seurakuntapastori

nuorisotyönohjaaja
82200 Hammaslahti

Alakouluikäiset, kouluyhteistyö, rippikoulu. Määräaikainen 31.7.2024 saakka.