Nuoret

Yhdessä oloa ja yhdessä tekemistä, tutustumista ja kavereita, iloa ja pyhiä hetkiä. Tuu mukaan! Nuorten toiminta on suunnattu 13-20 -vuotiaille AVOINTA KAIKILLE. Toiminta on pääosin maksutonta, reissut, tapahtumat, leirit maksullisia.

Jos elämässäsi on huolia tai murheita voit ottaa yhteyttä! Yksin ei tarvitse taapertaa taakkojen kanssa. Voit pyytää meitä vaikka kanssasi kahvilaan tai voimme tavata koulussa tai seurakunnan tiloissa. Huoli voi olla arkinen tai mitä vain. Kanssasi palan matkaa kulkemassa nuorisotyönohjaajat Dellu ja Nonna-Omena sekä pastori Heidi. Vierailemme mahdollisuuksien mukaan myös pyynnöstä juhlissasi.

Nuorten illat Noljakan kirkolla

Torstaisin klo 17.30-20 Noljakan kirkon alakerrassa
Ohjelmassa vapaata olemista, pelailua (nintendo, pleikka, bilis jne.), yhteistä ohjelmaa ja iltahartaus.

Kevään 2024 nuorten illat alkavat virallisesti 1.2. Hiihtolomalla ei ole nuorten iltaa

Illan rakenne
klo 17.30-18.00 iltapala
klo 18.15 infot, hartaushetki, teema
klo 19-19.50 vapaata pelailua
klo 19.50 sisaruspiiri ja kotiin

Pop up- kahvilat kouluilla

keskiviikkoisin klo 9-11 Norssilla ruokala-aulassa
Torstaisin klo 10-12.15 Lyseon peruskoululla Luukussa
päättöviikoilla JYKissä ja Lyseolla

- tarjolla kahvia ja teetä ja joissakin paikoissa myös kaakaota. Tuu juttelemaan!
- toiminta alkaa syys/lokakuussa ja päättyy huhtikuun lopussa

Leirit, retket ja tapahtumat

pe 26.1. klo 18 Juhani Tikkanen-konsertti Joensuun kirkko. Vapaa pääsy!

pe-la 23-24.2. Holylanit Seurakuntakeskus. Pelaajamaksu 5e. Ilmoittautuminen netissä 8.12.-14.2.

su 25.2. Pilkkireissu Vaivioon. Ilmoittautuminen kyytien vuoksi. Yhdessä International activities.

to 14.3. klo 18 Nuorten veisuilta Noljakan kirkossa

pe-su 22-24.3. Nuorten leiri Vaiviossa. Leirimaksu 30e. Ilmoittautuminen.

pe-la 3.-4.5. Holylanit. Ilmoittautuminen netissä 24.2.-24.4.

Messy Church

Messy Church iltapäivässä on teema, joka on esillä ohjelmassa ja toimintapisteillä. Iltapäivän aikana vietämme yhdessä pienen juhlahetken, jossa on musiikkia, rukousta, Raamatun kertomus ja ehtoollinen. Yhteinen iltapäivä päättyvät aina maksuttomaan ruokailuun, jälkkäriä unohtamatta.

Messy church toiminnan arvoja ovat: vieraanvaraisuus, luovuus, juhla, kaiken ikäisyys ja Kristuskeskeisyys. Iltoihin kutsumme kaikkia; nuoria, lapsiperheitä, opiskelijoita, nuoria aikuisia, sinkkuja, maahanmuuttajia, eläkeläisiä, kaikkia seurakuntalaisia ja erityisesti heitä, jotka eivät vielä ole kirkosta paikkaansa löytäneet. Tule rohkeasti mukaan, sinulle on paikka varattuna!

Messy Church iltapäivät ovat maksuttomia ja avoimia kaikille.

Aikataulu

sunnunta 4.2. klo 13-15.30 Valonpisaroita
Tule kuulemaan kertomus kun Jeesus vietiin pienenä vauvana temppeliin siunattavaksi

sunnuntai 10.3. klo 13-15.30 Eväsreppu
Tule kuulemaan kertomus pienen poja eväistä, jotka Jeesus siunasi ja ruokaa riitti tuhansille

maanantai 1.4. klo 13-15.30 Pääsiäisen ilo
Tule kuulemaan kertomus pääsiäisen ihmeestä, kuinka Jeesus nousi kuolleista ja kohtasi ystäviään

torstai 9.5. klo 13-15.30 Nähdään taas!
Tule kuulemaan kertomus kuinka Jeesus lähti taivaan kotiin ja jätti tehtävän opetuslapsilleen ja meille kaikille.

Vapaaehtoiseksi Messy Church -toimintaan

Messy Church toiminta rakentuu vapaaehtoisuudesta. Tuo omat lahjasi ja innostuksesi yhteiseen käyttöön. Osaatko leipoa tai tehdä ruokaa? Soitatko tai laulatko? Pidätkö askartelusta tai muusta kuvataiteesta? Voisitko ohjata tanssia, joogaa tai temppurataa? Onko puukäsityöt, kalastus tai autot sun juttu?

Tule mukaan valmistelemaan Messy Church -iltapäiviä. Jos olet isostoiminnan listoilla, saat viestiä isostiimien kautta ennen messyjä tulla mukaan toteuttamaan näitä iltapäiviä.

Leiri- ja retkimaksut

Sinulla on mahdollisuus pyytää perheen taloudelliseen tilanteeseen nähden maksuvapautusta tai alennusta retkistä tai leireistä. Ole tällöin ajoissa yhteydessä kyseisestä toiminnasta vastaavaan työntekijään, katsomme yhdessä mitä voimme tehdä.
Maksuvapautus/alennus hakemus löytyy tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Säännöllinen viikkotoiminta on maksutonta. Maksullista tapahtumista kerrotaan jokaisen tapahtuman kohdalla.

nuorisotyönohjaaja
Joensuun seurakunta
Kirkkokatu 28
80100 Joensuu

Nuorten toiminta, isostoiminta.

3. seurakuntapastori
Joensuun seurakunta
Kirkkokatu 28
80100 Joensuu

Varhaisnuoriso-, rippikoulu- ja nuorisotyön pappi.